۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۹:۱۲
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85174315
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترکیه بیشترین سهم را در مراودات تجاری استان زنجان دارد

زنجان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه ترکیه بیشترین سهم را در مراودات تجاری این استان دارد، گفت: سال گذشته ۶۵ درصد میزان صادرات و ۶۷ درصد واردات استان با ترکیه بوده است.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین محمدی روز چهارشنبه در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با مدیران اقتصادی استان زنجان، افزود: در سه ماهه نخست امسال نیز همین میزان واردات و صادرات در مراودات تجاری زنجان و ترکیه وجود دارد.
وی با بیان اینکه ترکیه پس از چین و عراق، سومین شریک تجاری و اقتصادی ایران است، اظهار کرد: این حجم ارتباطات به دلیل قرابت های فرهنگی و اقتصادی، قدمت بیش از ۴۰۰ ساله دارد.
محمدی با بیان اینکه ترکیه پل ارتباطی ایران با اروپا است، افزود: ایران نیز راه ارتباطی ترکیه و اروپا با شبه قاره محسوب می شود و این موضوع، اهمیت جایگاه ۲ کشور را برای همدیگر نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: به واسطه اهمیت ترکیه در مراودات تجاری و اقتصادی استان زنجان، هدفگذاری ها برای ایجاد جهش در میزان مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری ها با این کشور کاملا مشخص است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه تعاملات تجاری پیش زمینه ای برای تحقق تعاملات سرمایه گذاری است، اظهار کرد: در راستای جذب سرمایه گذاران ترک، پیشنهادها و برنامه های مختلفی مثل راه اندازی شهرک های تخصصی و میزهای اقتصادی در این خصوص در دستور کار و پیگیری است.
محمدی با بیان اینکه ۹۰ درصد اقتصاد استان زنجان در دست بخش خصوصی است، گفت: رویکرد ما تقویت تعاملات بین بخش های خصوصی زنجان و ترکیه است.
در این نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی استان زنجان پیشنهادهایی را در خصوص زمینه های مختلف همکاری در حوزه صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و دانشگاهی برای تقویت مناسبات بین زنجان و ترکیه مطرح کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha