اسفندیار خزائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از اجرای موفق مرحله نخست اتصال سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به سامانه «سبا» در خصوص دریافت استعلام اراضی(صدور گواهی مستثنیات) در ۲ استان کرمانشاه و گلستان، امکان دریافت این استعلام از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت برای دیگر استان ها فراهم شده است.
وی اضافه کرد: طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات، با توجه به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان فناوری اطلاعات و کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت، برای کاربران دفاتر یاد شده دسترسی لازم در پنجره واحد مدیریت زمین برای ثبت درخواست های افراد معلول، بیسواد، کم سواد و سایر گروه های فاقد توانمندی برای استفاده از سامانه های الکترونیکی برقرار می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان ادامه داد: با توجه به ماده یک ضوابط اجرایی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، این سامانه به عنوان درگاه ارتباطی با متقاضیان دریافت حوزه زمین و ساختمان محسوب می شود.
خزائی بیان کرد: دستگاه های اجرایی ارائه دهنده خدمات یاد شده پس از راه اندازی سامانه مکلف هستند تنها از طریق درگاه ارتباطی این سامانه نسبت به تعامل الکترونیکی با متقاضیان اقدام کرده و درخواست خدمت و خروجی آن را از این طریق با متقاضیان تبادل کنند.
وی گفت: باید متقاضیانی که برای ثبت درخواست به این اداره کل یا دفاتر پیشخوان مراجعه حضوری می کنند را به درگاه سامانه یاد شده با ادرس IRANELAND.IR هدایت کرد و راهنمایی های لازم برای ثبت درخواست غیر حضوری، به آنها ارائه شود.
وی تاکید کرد: دسترسی دفاتر پیشخوان به منظور ارسال مستقیم درخواست استعلام به سامانه سبا از یکم مرداد سال ۱۴۰۲ قطع شده و تنها راه ثبت درخواست، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین است.
نظر شما