بهزیستی ماهانه ۳۹ میلیارد تومان در مشهد مستمری می دهد

مشهد-ایرنا- رئیس اداره بهزیستی شهرستان مشهد گفت: ماهانه به ۵۰ هزار نفر از توانیابان زیرپوشش بهزیستی ۳۹۰ میلیارد ریال مستمری پرداخت می شود.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، جواد بهنام در حاشیه افتتاح طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) در بخش رضویه مشهد افزود: این شهرستان ۷۸ هزار معلول و توان یاب را زیر پوشش دارد که به طور مستمر از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند که با احتساب اعضای خانواده این افراد، ۲۲۴ هزار نفر در شهرستان مشهد از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، خشونت خانگی و کودکان کار در مشهد وجود دارد باید توجه داشت این آسیبها دیگر اختصاص به منطقه کلانشهری خاصی ندارد بلکه مناطق دیگر در این شهرستان را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

بهنام افزود: سال گذشته ۱۰ طرح برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مشهد اجرا شد که ۳۵ هزار نفر مخاطبین اجرای این طرح ها بودند.

وی همچنین بیان داشت: مقرر شده است ۳۰ درصد از روستاهای شهرستان برای پیشگیری از اعتیاد زیر پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گیرند که در این خصوص بخش رضویه نیز مورد توجه قرار دارد.

رئیس اداره بهزیستی مشهد گفت: در حال حاضر پنج هزار کارتن خواب در ۱۷ مرکز در مشهد نگهداری و ساماندهی می‌شوند و ۲۲۸ مرکز سرپایی درمان اعتیاد نیز در حوزه درمانگری در مشهد فعالیت دارند با این حال نیازمند توجه بیشتر به بحث پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر هستیم.

بهزیستی ماهانه ۳۹ میلیارد تومان در مشهد مستمری می دهد

نگهداری شبانه روزی از ۳۰۰ زن آسیب دیده در مشهد

بهنام اظهار داشت: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی مربوط به زنان و همچنین دختران فراری در مشهد هشت مرکز شبانه روزی نگهداری و بازپروری دختران یاد شده در مشهد دایر است که به صورت شبانه روزی به ۳۰۰ زن و دختر آسیب دیده خدمات می‌دهند. با این آمار در حقیقت مشهد ۷۰ درصد خدمات در حوزه زنان آسیب دیده و دختران فراری در کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مشهد ادامه داد: از یک دهه گذشته بهزیستی در شهر رضویه نمایندگی دارد و امروز نیز طرح مانا برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی نوجوانان در رضویه اجرایی شد.

بهنام افزود: اجرای طرح مانا چهار سال پیش در مشهد آغاز شد و اکنون توانمندسازی نوجوانان و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی برای این قشر را در شهر و بخش رضویه در دستور کار قرار گرفت.

شهرستان مشهد با سه شهر مشهد، رضویه، بینالود و مُلک آباد و حدود ۴۰۰ روستا و آبادی چهار میلیون نفر جمعیت دارد.

بخش رضویه شامل شهر رضویه و ۵۴ روستا حدود ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha