برگزاری آیین شیرخوارگان حسینی در ۱۵۰ نقطه استان سمنان برنامه‌ریزی شد

سمنان- ایرنا- رییس مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی در استان سمنان گفت: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی آیینی ویژه ماه محرم در ۱۵۰ نقطه استان همزمان با سراسر کشور برای ساعت هشت صبح جمعه سی‌ام تیر ماه برنامه‌ریزی شد.

عباسعلی طالب بیدختی روز پنجشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: ۱۰ هزار دست لباس ویژه نوزادان برای همایش شیرخوارگان حسینی آیینی ویژه ماه محرم برای توزیع به صورت رایگان تدارک دیده شد.

وی ادامه داد: همایش شیرخوارگان حسینی آیینی ویژه ماه محرم در سمنان در مصلای بزرگ این شهر با حضور سخنرانان و مداحان برگزار می‌شود و سخنران اهداف رسالت حسینی در نینوا را تبیین می‌کنند.

وی بیان کرد: مداحان در همایش شیرخوارگان حسینی آیینی ویژه ماه محرم مرثیه خوانی خواهند کرد و مادران فرزندان شیرخوار خود را با فرهنگ حسینی آشنا می‌کنند.

رییس مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی در استان سمنان گفت: پیام نذر نوزادان برای یاری حضرت ولی عصر(عج) همزمان با سراسر کشور ساعت ۱۰ صبح قرائت می شود.

آیین شیرخوارگان حسینی هر ساله در روز جمعه دهه اول ماه محرم و با هدف زنده نگهداشتن نهضت حسینی، به یاد نوزاد شهید دشت نینوا حضرت علی اصغر(ع) و به منظور انتقال ارزش های عاشورایی به نسل جدید در سراسر کشور برگزار می شود.

مادران در آیین شیرخوارگان حسینی با استفاده از لباس عزا و پیشانی‌بندهای سبز منقش به نام حضرت علی اصغر(ع) برای نوزادان خود در سوگ شهدای کربلا و حضرت علی اصغر (ع) سوگواری می‌کنند.

مادران عزادار حسینی با خواندن لالایی، یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) را گرامی‌دارند و حضور و ایستادگی خود و پرورش فرزند خود را برای یاری حضرت ولی عصر(عج)مطابق با فرهنگ عاشورایی و ضرورت ایستادگی در برابر ظلم اعلام می کنند.

طبق اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، آیین های دسته‌روی دهه محرم در سوگ و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) از سوم محرم به صورت پراکنده آغاز می‌شود و از پنجم محرم پرفروغ ادامه می‌یابد. دسته‌روی محرم در شهر سمنان از ششمین روز محرم و در شاهرود از سومین روز محرم آغاز می‌شود.

آیین دسته‌روی ماه محرم در شهرستان گرمسار نیز از سوم این ماه آغاز می‌شود و در روزهای پنجم و ششم محرم دسته‌های عزادارای و سینه‌زنی تجمیع مراسم پرفروغ می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی‌ها، آیین دسته‌روی محرم در شهر سمنان در ۲ نوبت یکی از ساعت ۱۷ و نوبت دیگر از ساعت ۲۱ برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha