خودروسازان قیمت تمام شده خودرو را اعلام کنند/ خرید محدود کالا از مناطق آزاد جرم نیست

اهواز- ایرنا- معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان تعزیرات حکومتی کشور با ابراز گله مندی از مشخص نبودن قیمت تمام شده خودرو در کشور گفت: باید برای نظارت هر چه بهتر دستگاه‌های مربوطه بر بازار خرید و فروش خودرو، قیمت تمام شده این کالا مشخص شود.

به گزارش ایرنا احمد جعفری نسب در آیین تودیع و معارفه مدیر کل جدید تعزیرات حکومتی خوزستان در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی اهواز بیان‌کرد: یکی از سخت گیرترین قوانین در دنیا مربوط به قیمت گذاری خودرو است که متاسفانه این بخش در کشور ما نیز دچار کاستی‌هایی است و تولید کنندگان باید به این مهم بیشتر توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه قیمت گذاری از قوانین است که باید اعمال شود افزود: اجرا نشدن این قانون موجب نگرانی مردم و گرانی در بازار خواهد شد.

جعفری نسب با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی یک‌ مجموعه دادرسی محور است اظهار کرد: کار تعزیرات حکومتی دادرسی پرونده‌های تخلف است که طبق ماده ۱۷ آیین‌نامه تعزیرات حکومتی بازرسان اتاق اصناف و ادارات صمت و جهاد کشاورزی کاشف این تخلفات هستند.

وی با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی تلاش دارد تا تخلفاتی که بر مردم وارد می‌شود را کاهش دهد اظهار کرد: اجرا نکردن صحیح قیمت گذاری کالاها عامل اصلی وقوع تخلفات است.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان تعزیرات حکومتی کشور بیان کرد: هر تولید کننده باید ضوابط قیمت گذاری را در مدت سه ماه اعلام کند و متاسفانه در بسیاری موارد اجرای ضوابط قیمت به درستی اجرا نشده است.

خرید کالای محدود برای رفع نیاز خانواده از مناطق آزاد جرم نیست

جعفری نسب با تاکید بر اینکه دستگاه‌های کاشف باید پرونده‌های بزرگ قاچاق را کشف کنند اظهار کرد: خرید کالای محدود برای رفع نیاز خانواده از مناطق آزاد جرم نیست و نباید به ظن قاچاق پرونده سازی شود، باید به دنبال دانه درشت‌ها و شبکه‌های سازمان یافته قاچاق بود، این تخلفات کلان به سیستم اقتصادی کشور ضربه می‌زند.

وی با اشاره به عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی در کشور افزود: از ابتدای امسال تا کنون به طور کلی ورودی پرونده به تعزیرات ۲۰ درصد و رسیدگی به آن ها ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

امروز سه شنبه در آیینی با حضور مدیران دستگاه قضا و تعزیرات حکومتی استان و کشور از زحمات مدیر کل سابق تعزیرات حکومتی خوزستان " نعمت الله بیرانوندی" تقدیر شد و " مهدی طیبی" به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

نعمت الله بیرانوندی به مدت چهار سال در سِمت مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان قرار داشت.

مهدی طیبی مدیریت تعزیرات حکومتی استان سمنان و معاون حقوقی اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران را در پرونده کاری خود دارد.

در خوزستان ۲۱ شعبه تعزیرات حکومتی وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha