۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85173583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۶۲ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های محرومیت‌زدایی آبی گیلان اختصاص یافت

 رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به آبرسانی به ۷۱۱ روستای استان در قالب طرح جهاد آبرسانی گفت: تاکنون ۷۶۲ میلیارد تومان اعتبار برای طرح محرومیت‌زدایی استان اختصاص یافته است.

مازیار علی پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح که به منظور آبرسانی به روستاهای فاقد آب شرب بهداشتی و نیز ارتقای کمیت و کیفیت آب روستاهای دارای تنش آبی در استان در حال اجراست هم اینک ۳۱ درصد پیشرف دارد.

وی با اشاره به اینکه قرارداد همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای تامین و تقویت آب شرب ۷۱۱ روستای گیلان سال گذشته منعقد شده است، تصریح کرد: تا کنون ۷۶۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که با عملیاتی شدن ۳۱ درصد از این طرح، تعداد ۹۰ روستا از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شده‌اند.

وی اقدامات انجام شده برای آبرسانی به این ۹۰ روستا را لوله گذاری خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب روستایی به طول ۶۶۵ کیلومتر، ساخت مخزن ذخیره آب به تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ باب، حفر ۱۰ حلقه چاه و ساخت یک واحد ایستگاه پمپاژ عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه در زمان حاضر۲ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۶۴۲ جمعیت شهری و روستایی استان تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب هستند، گفت:۶۲ درصد آب شرب استان از سدهای سفیدرود و شهر بیجار ر و ۳۸ درصد از چشمه‌ها و چاه‌ها تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۶۴۲ جمعیت شهری و روستایی استان تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب هستند که از این تعداد یک میلیون و ۷۲۳ هزار و ۴۵۳ شهری و ۷۹۸ هزار و ۷۳۶ روستاوند هستند.

وی یادآورشد: ۲۴۳ شهر و روستا تحت پوشش تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان است که از این تعداد ۲۲۸ مورد روستا و ۱۵ شهر می‌باشد.

وی شهرستان‌های دارای تنش آبی استان را آستارا، تالش، رضوانشهر، رشت، ماسال، انزلی، صومعه‌سرا، فومن، شفت، لنگرود، املش، لاهیجان، سیاهکل، آستانه و رودبار عنوان کرد و افزود: در همین راستا از ابتدای امسال تاکنون به ۳۲ روستای استان آبرسانی سیار انجام شده است.

علی‌ پور اظهار کرد: تنش‌های آبی عمدتا در جاهایی ایجاد می‌شود که از آب چاه‌ها و چشمه‌ها استفاده می‌کنند اما این تنش‌ها در تابستان امسال مداوم و مستمر نیست و با بارندگی هایی که اتفاق می افتد برخی چشمه‌ها و چاه‌ها دوباره پر آب می‌شوند.

وی با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۱ به ۱۰۱ روستا آبرسانی سیار انجام شده است، گفت: ۳۲ روستا از ابتدای امسال تاکنون دارای تنش آبی بودند که به آن‌ها آبرسانی سیار صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب گیلان با اشاره به اینکه ۹۹.۹۹ درصد جمعیت شهری استان در ۵۳ شهر استان از آب سالم و بهداشتی برخوردارند، افزود: در حوزه روستایی از بین ۲ هزار و ۵۰۰ روستای استان یک هزار و ۸۷۶ مورد نزدیک به ۸۶ درصد زیر پوشش شرکت آبفا بوده و از آب شرب سالم بهره‌مندند و حدود ۱۴ درصد تحت پوشش این شرکت نیستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha