بازگشت سه هزار و ۶۳۷ حاجی فارس از زیارت خانه خدا

شیراز-ایرنا- سه هزار و ۶۳۷ زائر خانه خدا که از ۱۴ تا ۲۰ خردادماه به عربستان اعزام شده بودند، در قالب ۲۶ کاروان از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد در مدت هفت روز از جده وارد فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تشرف زائران حج تمتع امسال از سوم خردادماه به صورت رسمی آغاز شد و ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی در ۲ گروه مدینه اول و مدینه دوم به زیارت خانه خدا مشرف شدند.

امسال اعزام کاروان‌های مدینه اول از سوم خرداد و اعزام کاروان‌های مدینه دوم از ۱۳ خردادماه آغاز شد که البته کاروان‌های مدینه اول از طریق فرودگاه مدینه وارد عربستان شده و ابتدا به مدینه منوره مشرف شده و پس از آن به خانه خدا اعزام شدند.

کاروان‌های مدینه دوم نیز از طریق فرودگاه جده وارد عربستان و پس از انجام اعمال حج تمتع، عازم مدینه منوره شدند.

این در حالی بود که سعودی‌ها امسال برای حج آینده محدودیتی در زمینه سن زائران اعلام نکرده‌اند و به این ترتیب زائران بالای ۶۵ سال که سال گذشته نتوانستند عازم حج تمتع شوند، به این سفر معنوی مشرف شدند.

امسال حدود ۲هزار و ۳۰۰ زائر با بیش از ۸۰ سال سن عازم این سفر شدند.

اعزام زائران خانه خدا از استان فارس نیز در سال جاری از ۱۴ خردادماه آغاز شد و سه هزار و ۵۲۰ زائر از طریق فرودگاه بین المللی شیراز به سرزمین وحی اعزام شدند.

امسال زائران خانه خدا از ۱۴ تا ۲۰ خرداد با استفاده از ناوگان ایرباس ایران ایر به ظرفیت ۲۲۰ صندلی به مدینه منوره اعزام شدند و تمام پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و در قالب ۱۶ پرواز انجام شد.

بدین ترتیب هزاران زائر ایرانی و تعدادی از زائران دیگر کشورهای اسلامی در مکه معظمه و خانه خدا، به انجام فریضه الهی برائت از مشرکین پرداختند و پیام استقامت مسلمانان را از کنار کعبه به گوش جهانیان رساندند.

پس از زیارت خانه خدا که یکی از مهم‌ترین فروع دین اسلام است، زائران از فرودگاه مدینه منوره به سلامت وارد فرودگاه بین‌المللی شیراز شدند و ساعت ۰۴:۳۹ دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ به شیراز بازگشتند و بدین ترتیب عملیات بازگشت زائران بیت الله الحرام، با انجام آخرین پرواز به پایان رسید.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس سه شنبه در این باره گفت: طی این عملیات سه هزار و ۶۳۷ زائر با انجام ۱۷ پرواز در قالب ۲۶ کاروان از استان های فارس و کهگیلویه و بویر احمد در مدت هفت روز از جده وارد فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز شدند.

فخر الدین کشاورزی بر ارایه خدمات مطلوب به مسافران تاکید کرد و افزود: اولویت اصلی در فرودگاه تامین امنیت و خدمات رسانی مناسب به زائران است و با آمادگی کامل عملیات پذیرش حجاج بیت الله الحرام را انجام می‌دهیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha