توسعه گردشگری از اهداف طرح توانمندسازی روستاهاست

اصفهن-ایرنا- مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور گفت: توسعه گردشگری روستایی یکی از مهمترین ۱۶ نظام مطرح شده در طرح توانمندسازی و کارآفرینی روستاهاست .

علی اصغر بهنام نیا روز سه‌شنبه در همایش دهیاران استان اصفهان افزود :طرح توانمندسازی و کارآفرینی در روستاها موسوم به " تکام" ، ۱۶ نظام را مطرح کرده است که باید در روستاهای کشور پیاده و اجرا شود.

وی ادامه داد: یکی از ۱۶ نظام مطرح شده در طرح توانمندسازی و کارآفرینی روستاها، نظام توسعه گردشگری روستایی است و بر این مبنا می‌توان از ظرفیت گردشگری روستا تولید ثروت کرد.

مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور گفت: چالش نبودن جاذبه گردشگری در برخی روستا ها را می توان با شناخت انواع گردشگری‌ مرتفع کرد وامروز در جهان گردشگری زبان داریم و مردم در دنیا مردم علاقه‌مند هستند زبان و گویش‌های مختلف را بیاموزند و برای این امر هزینه پرداخت کنند، به دنبال توسعه این نوع گردشگری در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: به کمک حوزه گردشگری چندین برابر نفت می توانیم درآمد داشته باشیم و هدف از نظام گردشگری در طرح توانمندسازی و کارآفرینی در روستاها موسوم به تکام، تولید ثروت برای روستا و روستاییان است.

بهنام نیا یادآوری کرد که در طرح تکام در حوزه گردشگری پنج محور توسعه پیش بینی شده است که باید در روستا اجرایی شود و استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران بر اساس تحقق این محورها سنجش می‌شوند.

مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور افزود: تفاهم نامه‌ خوبی میان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با وزارت میراث فرهنگی منعقد شده که بسیار دقیق، عمیق و ظریف است و می‌تواند تحول آفرین در زمینه گردشگری روستایی باشد.

وی گفت:منابع مالی این تفاهم نامه‌ نیز از منابعی که در اختیار وزارت میراث فرهنگی است با همکاری استانداری‌ها و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تأمین خواهد شد.

مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور تاکید کرد : نخستین محور این طرح ، آموزش گردشگری است و طبق این طرح باید ماهانه ۱۰۰ نفر در حوزه گردشگری توسط استادان این حوزه آموزش ببینند و برای این منظور دهداران در کارگاه های پنج ساعته به صورت عملی آموزش می‌بینند که این آموزش‌ها می تواند مقدمه‌ای برای ورود به کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای گردشگری نیز تلقی شود .

وی یادآور شد: این کارگاه می‌تواند مقدمه‌ای برای تشکیل شرکت گردشگری باشد و برای شرکت کنندگان گواهینامه نیز صادر خواهد می شود.

مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور متذکر شد:پیشرفت دنیای امروز مرهون شاه کلید شناسایی چالش‌ها و تبدیل‌ آنها به قدرت و ثروت است و امروز باید از چالش گردشگری در روستا ثروت سازی کرد.

همایش دهیاران استان اصفهان به مناسبت گرامیداشت روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در تالار شهید حججی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha