استاندار مرکزی: توسعه کشور با توجه به ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان شتاب می‌گیرد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: توسعه کشور در بخش‌های مختلف با توجه به ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان شتاب می‌گیرد که می‌طلبد به این بخش نگاه ویژه شود.

به گزارش ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز سه‌شنبه در همایش ملی تا ثریا در شهرک دانشگاهی آزاد اسلامی استان مرکزی(فلق) در اراک، افزود: اگر علم و دانش و فناوری در عرصه‌های مختلف با جدیت وارد شود، می‌توان گام‌های پرشتابی در کشور برداشت.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب علاج همه مشکلات کشور را اقتصاد مقاومتی بیان کردند که این مهم ۲ رکن اقتصاد مردمی و اقتصاد دانش‌ بنیان دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: همایش ملی تا ثریا به همت بسیج و سپاه برگزار شده و در این همایش موضوع فناوارنه و دانش‌بنیان هدف قرار گرفته که به طور قطع با توفیقات خوبی همراه است.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: ظرفیت‌های فراوانی برای جهش و حرکت در مسیر فناوارنه در استان مرکزی وجود دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی، با بیان اینکه ظرفیت‌های نظام و کشور در حوزه فناورانه فوق‌العاده است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانه گام دوم فرمودند که فاصله بین بایدها و واقعیت‌ها، همواره وجدان‌های آرمان‌خواه را آزار داده و می‌دهد و تاکید داشتند که این فاصله طی شدنی است و تاکنون چندین بار طی شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این همایش گفت: شاید دلیل اینکه بسیاری از نخبگان از کشور هجرت می‌کنند، این است که پس از فارغ‌التحصیلی، تکلیف آنها با جامعه مشخص نیست.

سردار سرتیپ دوم «محسن کریمی» افزود: امروز جمهوری اسلامی در صنایع نظامی هیچ‌نیازی به دنیا ندارد و حتی آمادگی ارایه خدمات به کشورهای دیگر در این حوزه را دارد.

وی بیان کرد: باید تلاش شود تا در همه حوزه‌ها اینگونه عمل شود و نباید سرمایه‌های کشور در خدمت کشورهای دیگر به کار گرفته شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: باید به سمتی حرکت کرد که دانشجویان بر اساس سفارش مجموعه‌ها و نیازمندی جامعه، مشغول به تحصیل شوند.

سردار کریمی اظهار کرد: بنیاد تعاون سپاه در سیاست خود به دنبال حمایت و کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان است و در این خصوص با جدیت ورود پیدا کرده است.

وی گفت: حمایت از شرکت‌های فناورانه یک بخش و حمایت از فروش محصولات این شرکت‌ها بخش دیگر است که هر ۲ مدنظر ویژه قرار دارد.

دبیر اجرایی همایش ملی تا ثریا هم گفت: احصا و شناسایی نیازهای فناورانه استان مرکزی از جمله اهداف این همایش است.

« علی رحیمی» افزود: حمایت و پشتیبانی از محصولاتی که توانایی ورود به بازار را دارند، از دیگر اهداف است.

وی بیان کرد: مقرر است دبیرخانه دایمی تا ثریا در راستای حمایت از شرکت‌ها و حل مشکلات فناورانه شکل گیرد.

عضو هیات مدیره شرکت هلدینگ پیشگامان بنیاد تعاون بسیج کشور نیز در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران، گفت: بسیج زیست بوم علم و فناوری به همت رویداد تا ثریا در همه استان‌ها مهیا شده است.

«مجتبی خرسندی» افزود: در رویداد تا ثریا به دنبال این هستیم تا پاسخ‌های برتر به نیازهای فناورانه استان‌ها اتصال یابد و به نوعی از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در جهت پاسخ به نیازهای فناورانه بهره‌گیری شود.

وی بیان کرد: تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در کشور نیازمند توجه به سه ضلع شبکه پشتیبان، احصای نیازهای فناورانه و پاسخ‌های برتر است که در رویداد تا ثریا، اتصال اضلاع سه گانه برای تحقق اقتصاد دانش بنیان با جدیت دنبال می‌شود.

همایش ملی تا ثریا تا عصر امروز (سه‌شنبه) با ارایه بخش عرضه فناوری، تقاضای فناوری و میز مذاکرات در مجموعه شهرک دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در اراک ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha