دولت مردمی سیزدهم گام های بلندی برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد برداشته است

یاسوج - ایرنا- نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحم تصریح کرد که دولت مردمی سیزدهم با وجود برخی مشکلات ،گام های مهمی برای توسعه پایدار و رفع محرومیت از این استان برداشته است.

آیت الله سید نصیر حسینی عصر دوشنبه پیش از سخنرانی رئیس جمهور در جمع مردم یاسوج در ورزشگاه تختی این شهر از ۲ دوره سفر ایت الله رئیسی در کمتر از ۲سال به استان کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد و این سفرها را نشانه توجه دولت مردمی به رفع محرومیت در این استان ذکر کرد.

وی ادامه داد: در دور اول سفر به کهگیلویه و بویراحمد طرح های مهمی برای توسعه استان در بخش های مختلف فرهنگی ،تولیدی ،اشتغال و صنعت از سوی دولت مردمی اجرایی شد که نقش مهمی در محرومیت زدایی از چهره استان داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: جنابعالی از ظرفیت بی شمار کهگیلویه و بویراحمد در بخش های مختلف اطلاع دارید ،مردم این استان در طول حیات خود از شرف و ناموس این اب و خاک به خوبی دفاع کرده اند و حضور آنان قبل از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی صحنه ها مثال زدنی است.

حسینی ادامه داد: مردم انقلابی و ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از جان خود گذشتند و در این عرصه حضور بیادماندنی داشتند و امروز هم برای دفاع از امنیت کشور در رکاب مقام عظمای ولایت از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

امام جمعه یاسوج گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت های مادی و معنوی فراوانی برخوردار است ،۱۰ درصد منابع آبی کشور در اختیار این استان است و با داشتن منابع غنی نفت و گاز افزون بر ۲۰ درصد صادرات نفت کشور متعلق به این منطقه است .

وی تاکید داشت که مردم این استان در حوزه مشارکت های سیاسی و اجتماعی جزو استان های پیشرو در کشور است و همه این افتخارات به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل شده است.

ایت الله حسینی در ادامه افزود: نظام اسلامی در طول چهار دهه از حیات خود خدمات ارزنده ای در این استان انجام داده است و هر جا که پا میگذاری خدمات دولت جمهوری اسلامی موج می زند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد برغم خدمات فراوان نظام اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد ، مردم این استان نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان کشوری است .

حسینی گفت : مردم استان مطالبات زیادی برای طرح در این دوره از سفر رئیس جمهوری مطرح کرده اند که توجه به حوزه های اشتغال ،تولید و سرمایه گذاری در صدر این مطالبات است.

امام جمعه یاسوج افزود: جذب سرمایه گذاری خارجی از جمله مطالبات مردم استان است و احداث چند پالایشگاه و پتروشیمی در مناطق مختلف استان . ساخت سد و اتصال استان به شبکه ریلی کشور می تواند نقش مهمی در توسعه استان ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: با دستور رئیس جمهوری احداث سد سقاوه در شهرستان مارگون آغاز شد . احداث سد آبریز در شهرستان کهگیلویه از مطالبات جدی مردم منطقه است که می طلبد دولت نسبت به اجرای ان توجه بیشتری نشان دهد.

ایت الله حسینی افزود: اتصال استان به شبکه ریلی کشور از طریق تهاتر نفت از مطالبات مهم مردم استان است که سرمایه گذار برای اجرای آن اعلام امادگی کرده است .

او گفت : مردم انتظار دارند دولت زمینه سرمایه گذاری هلدینگ های بزرگ اقتصادی .صندوق بازنشستگی ،شستا را در بخش های مختلف استان تسهیل کند و از سویی برای رونق اشتغال و کاهش بیکاری ، تسهیلات ارزان قیمت به استان اختصاص داده شود .

وی تصریح کرد در این دور سفر رئیس جمهور ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار و ۱۰هزار میلیارد تسهیلات به استان اختصاص می یابد که برنامه ریزی صحیح و پیگیری می توان گام بلندی برای توسعه استان برداشت.

امام جمعه یاسوج در پایان از رئیس جمهور خواست زمینه حضور و بکارگیری فرزندان انقلابی ،توانمند و خدوم استان را در بدنه دولت و در مسئولیت های اداری فراهم کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha