دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه برتر جوانی جمعیت را کسب کرد

مشهد- ایرنا- مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه در آخرین ارزیابی صورت گرفته در حوزه جوانی جمعیت موفق به کسب رتبه‌ برتر در بین نهادهای استان خراسان رضوی شده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد احمدیان روز دوشنبه افزود: از سال گذشته حوزه‌های جوانی جمعیت و سلامت خانواده به عنوان ۲ بحث کاری بسیار مهم سرلوحه کاری این دانشگاه در قالب اجرایی سازی قانون جوانی جمعیت و سلامت خانواده با مراقبت‌های گروه‌های سنی مختلف قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه جوانی جمعیت اولین اقدام ما تشکیل قرارگاهی با همین عنوان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود، ادامه داد: برگزاری جلسات مستمر و پیوسته این قرارگاه با حضور رییس، معاونان و مدیران و مسوولان این دانشگاه در حوزه‌های مختلف منجر به اجرایی سازی بسیار خوب قانون جوانی با بالاترین کیفیت جمعیت شده است.

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین محصول اقدامات انجام شده در حوزه سلامت خانواده این دانشگاه منجر به توسعه اقدامات سلامت‌محور، تقویت سلامت گروه‌های مختلف سنی، مداخله به‌هنگام در زمان وقوع اشکالات و اختلالات و افزایش آگاهی‌های سنین مختلف در حوزه بسیار مهم سلامت شده است.

دکتر احمدیان افزود: در حوزه سلامت خانواده، برنامه‌های مراقبتی همراه با زیر برنامه‌های مختلف برای اطفال، کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان، بزرگسالان، سالمندان و مادران باردار در حال اجرا است.

وی با ذکر این نکته که جمعیت جوان به عنوان یکی از عوامل مهم اقتدار هر کشور به شمار می‌رود، تاکید کرد: نیروی مولد و جوان یکی از پایه‌های اصلی قدرت و رشد جامعه در تمامی حوزه‌ها به حساب می‌آید و در همین خصوص باید اشاره کنیم که یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های سرمایه انسانی، وضعیت سلامت مردم است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha