چهار هزار مددجوی بهزیستی مازندران در طرح ملی مسکن نام‌نویسی کردند

ساری - ایرنا - مدیرکل بهزیستی مازندران از نام‌نویسی چهار هزار و ۱۶۹ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی و خدماتی در طرح نهضت ملی مسکن خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبا بریمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت که از مجموع مددجویان زیرپوشش بهزیستی مازندران که در طرح نهضت ملی نام‌نویسی اولیه کرده اند، تنها ۱۳۶ نفر با تامین آورده و سرمایه شخصی خود موفق به تایید صلاحیت نهایی شدند.

وی تامین آورده شخصی برای مددجویان زیر پوشش نهادهای حمایتی و خدماتی برای خانه دارد شدن در طرح نهضت ملی مسکن را از عمده مشکلات فراروی ذکرکرد و اظهار داشت: با توجه به سطح درآمدی ناچیز خانوارهای حمایتی، تامین آورده شخصی و همچنین پرداخت اقساط تسهیلات در این طرح برای مدد جویان زیرپوشش بهزیستی کاری سخت و دشوار است.

وی خاطرنشان کرد: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، مشارکت بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی، متولیان امور و همچنین همراهی بانک‌های عامل، مشکل تامین آورده شخصی و همچنین پرداخت تسهیلات اقساط بانکی در طرح نهضت ملی مسکن برای مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی و خدماتی از جمله بهزیستی رفع شود.

رشد ۱۱۲ درصد ساخت مسکن مددجویی

وی در بخش دیگر سخنان خود تعهد بهزیستی مازندران برای ساخت خانه مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی در سال گذشته را یکهزار و ۱۱۳ واحد ذکرکرد و از رشد ۱۱۲ درصدی ساخت مسکن در طی پارسال خبرداد و افزود: پارسال در مجموع یکهزار و ۲۵۰ واحد مسکونی با صرف ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی و خدماتی احداث و به آنان واگذار شد.

چهار هزار نفر از مددجویان بهزیستی مازندران در طرح ملی مسکن نام‌نویسی کردند

مدیرکل بهزیستی مازندران، میزان تعهد امسال این نهاد حمایتی برای ساخت مسکن مددجویی را یکهزار و ۱۱۸ واحد اعلام کرد و افزود: در سه ماهه نخست امسال ۹۰ واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد احداث و به متقاضیان واجد شرایط اهدا شد.

بریمانی تصریح کرد: برای ساخت مسکن مددجویان با خانوارهای دارای معلول و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض، خانوارهای دارای ۲ معلول روستایی ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و خانوارهای دارای ۲ معلول ساکن شهر ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

رشد ۱۱۲ درصدی اشتغال
وی میزان تعهد اشتغال بهزیستی مازندران در سال گذشته را چهار هزار و ۱۰۳ شغل اعلام کرد و گفت: با بهره گیری از روش ها و الگوهای مختلف، پارسال در مجموع برای چهار هزار و ۱۴۸ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی با صرف بیش از ۳۶۶ میلیارد تومان اعتبار شغل ایجاد شد که شاهد رشد ۱۱۲ درصدی تعهدات در این بخش هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به تسهیلات و اعتبارات تخصیص داده شده، مکمل ها و مشوق های موجود در سازمان بهزیستی و همچنین استفاده از ۱۵ درصد اعتبار در اختیار منابع استانداری در جز پنج بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال پیرو مصوبه هشتاد پنجمین جلسه شورای عالی اشتغال کشور، به رقم بالاتری از اشتغال جامعه هدف دست یابیم.

چهار هزار نفر از مددجویان بهزیستی مازندران در طرح ملی مسکن نام‌نویسی کردند

تعهد سه هزار و ۲۷۰ شغل جدید

بریمانی میزان تعهد اشتغال بهزیستی مازندران برای مددجویان زیرپوشش ای نهاد حمایتی در سالجاری را سه هزار و ۲۷۰ شغل اعلام کرد و گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۰ شغل جدید برای مددجویان زیرپوشش ایجاد شده است.

پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان حق بیمه سهم خویش‌فرمایی

این مقام مسئول از پرداخت ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بابت حق بیمه سهم خویش فرمایی و کارفرمایی به سه هزار و ۵۶۹ نفر از معلولان و مددجویان زیرپوشش بهزیستی مازندران تا پایان تیرماه امسال خبرداد و گفت که جذب اعتبارات مربوط به ایجاد اشتغال برای مددجویان زیرپوشش و همچنین معرفی پرونده ها برای دریافت تسهیلات مورد نیاز به بانک های در سالجاری نیز همچنان ادامه دارد.

پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی به کارفرمایان

بریمانی از نظر گرفتن مشوق‌های لازم برای کارفرمایانی که افراد دارای معلولیت را بکارگیری کنند خبرداد و گفت که به کارفرمایانی که نیروی کار خود را از جامعه هدف بهزیستی تامین کنند تسهیلات ویژه پرداخت می شود.

وی بیان کرد: کارفرمایان بابت بکارگیری هر یک نفر از افراد دارای معلول زیرپوشش بهزیستی مازندران، می توانند از تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی با کارمزد بانکی چهار درصد و با بازپرداخت هفت ساله استفاده کنند ضمن اینکه تا زمان تعهد کارفرما برای معلولان، بهبود یافته ها و زنان سرپرست خانوار نیز تا پنج سال حق بیمه پرداخت می شود.

جذب یک میلیارد تومان اعتبار از محل منابع رئیس جمهور

وی از جذب یک میلیارد تومان اعتبار از محل منابع رئیس جمهور برای توانمند سازی زنان حاشیه نشین خبر داد و گفت که خدمت رسانی به مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار از رویکردهای اصلی دولت مردمی سیزدهم است و برای تحقق این مهم از تمام امکانات و ظرفیت های موجود به شکل مطلوب استفاده می شود.

ارائه خدمات مشاوره ای به ۳۰۰ هزار نفر

مدیرکل بهزیستی مازندران از ارائه خدمات مشاوره ای به ۳۰۰ هزار نفر از مردم مازندران در طی سال گذشته خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته پارسال به ۸۳۵ نفر از معتادان خدمات درمانی ارائه شد،

افتتاح ۶۳ طرح اشتغالزایی و ۸۸ واحد مسکونی
بریمانی از افتتاح و بهره برداری ۶۳ طرح اشتغالزایی و همچنین ۸۸ واحد مسکونی در طی امسال خبر داد و در بخش دیگر سخنان خود افزود: هم اکنون ۳۴۰ گروه خودیار در بحث بهبود فضای کسب و کار به خانواده های زیرپوشش بهزیستی مازندران خدمات ارائه می دهند.

وی ارائه خدمات توانبخشی به ۱۶ هزار و ۵۹۹ نفر، خدمات هنر درمانی به ۳ هزار و ۸۰۰ نفر، ۶ هزار و ۵۰۰ وسیله کمک توانبخشی و اهدای ۳۳۰ سمعک و ۹۰۰ مورد وسایل اندام مصنوعی را از جمله خدمات ارائه شده در حوزه توانبخشی بهزیستی مازندران در سال گذشته عنوان کرد.

چهار هزار نفر از مددجویان بهزیستی مازندران در طرح ملی مسکن نام‌نویسی کردند

شناسایی ۲۶۸ کودک کار
وی شمار مراکز نگهداری کودک کار در مازندران را سه مرکز اعلام کرد و افزود: طی سال گذشته و امسال در مجموع ۲۶۸ کودک کار در این استان شناسایی شدند و در مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ نوع خدمت توسط بهزیستی مازندران به این افراد ارایه شد.

این مقام مسوول با بیان اینکه از مجموع کودک کار شناسایی شده در مازندران، ۱۵ کودک اتباع خارجی بودند، افزود: هم اکنون ۴۵ کودک کار در مراکز شبانه روزی زیرپوشش بهزیستی مازندران نگهداری می شوند.

افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی

مدیر کل بهزیستی مازندران تصریح کرد: با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سازمان بهزیستی کشور، میزان مستمری خانواده های زیرپوشش این نهاد حمایتی در سالجاری، ۲۰ درصد افزایش یافته است.

بهزیستی مازندران ۳۸۳ هزار نفر در قالب ۱۷۱ هزار خانوار را زیرپوشش دارد و در طول سال از خدمات مختلف این نهاد حمایتی بهره مند هستند. این نهاد حمایتی همچنین ۶۲ هزار معلول را زیرپوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده اند، این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در مازندران زیرپوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha