۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 832
کد خبر: 85172445
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

قزاقستان به دنبال استفاده از ظرفیت های ترانزیتی افغانستان

تهران - ایرنا - مدیر موسسه مطالعات راهبردی ریاست جمهوری قزاقستان گفت که دیدگاه ما درباره افغانستان که پیش از این با تروریسم و ‌افراط گرایی مطرح بود، تغییر کرده ا و اکنون ما بیشتر علاقه‌مند استفاده از ظرفیت های ترانزیتی این کشور هستیم.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، یرکین توکوموف مدیر موسسه مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری قزاقستان تصریح کرد فرصت خوبی برای برای ورود به بازارهای چندین میلیارد دلاری هند و پاکستان وجود دارد و می توان در این مورد از ظرفیت های ترانزیتی افغانستان بهره خوبی برد.

وی در حاشیه نشستی در چارچوب مجمع آسیای مرکزی در زمینه امنیت و همکاری افزود که قزاقستان برای تقویت همکاری همه جانبه با هند اهمیت ویژه ای قائل است و دهلی نو را یکی از شرکای کلیدی خود می داند.

مدیر موسسه مطالعات راهبردی ریاست جمهوری قزاقستان تاکید کرد: هند یک بازیگر جهانی است که قزاقستان باید موقعیت آن را در هنگام ایجاد یک سیاست موثر منطقه ای در نظر بگیرد.

توکوموف گفت: موقعیت هند و پاکستان برای قزاقستان مهم است و برای دسترسی به بازارهای این کشور ظرفیت های ترانزیتی افغانستان مهم است.

وی با بیان اینکه نظر آستانه در مورد افغانستان تغییر کرده است، تصریح کرد: قبلاً در مورد تروریسم و افراط گرایی در افغانستان سخن گفته ایم اما اکنون ما بیشتر به پتانسیل ترانزیتی افغانستان علاقه مندیم.

وی در پایان اظهار داشت: امروز یک وظیفه مهم ایجاد کانال های ارتباطی موثر بین دو کشور است و ایجاد تعامل بین کارشناسان قزاق و هند گامی مهم در این راستا است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha