ورزشکار معلول پاوه‌ای مسافر پاریس شد

۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹
کد خبر: 85172258
ورزشکار معلول پاوه‌ای مسافر پاریس شد

کرمانشاه - ایرنا - رییس هیات جانباران و معلولان استان کرمانشاه گفت: یاسین خسروی ورزشکار معلول اهل شهرستان پاوه‌ در مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان بار دیگر با رکوردشکنی در رشته پرتاب وزنه، توانست علاوه بر کسب مدال طلا، سهمیه بازی‌های پارااُلمپیک پاریس را نیز کسب کند.

عزت الله پرنیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این ملی‌پوش پارادوومیدانی با رکورد شکنی مجدد، توانست مدال طلای پرتاب وزنه پیکارهای جهانی را از آن خود کرده و راهی پارااُلمپیک پاریس شود.

وی افزود: یاسین خسروی، در ماده پرتاب وزنه کلاس F۵۷ با ثبت رکورد ۱۶.۰۱ متر ضمن شکستن رکورد جهان که در اختیار خودش بود، توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

رییس هیات جانباران و معلولان استان کرمانشاه ادامه داد: این اعجوبه کرمانشاهی که از امیدهای ایران برای کسب طلا در مسابقات پاریس است در چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی پارادوومیدانی گرندپری فزاع ۲۰۲۳ که اسفند ماه سال گذشته به میزبانی کشور امارات برگزار شد نیز توانست در کلاس F۵۷ با رکورد ۱۵ متر و ۴۶ سانتی متر ضمن کسب مدال طلا، رکورد جهان و پاراآسیایی را شکسته و به نام خود به ثبت برساند.

پرنیان یادآور شد: این ورزشکار شایسته کرمانشاهی که اهل شهر بانه‌وره شهرستان پاوه است در حالی به این موفقیت بزرگ رسید که این مسابقات دومین تجربه حضور او در رقابت‌های جهانی بود.

ورزشکار معلول پاوه‌ای مسافر پاریس شد

وی افزود: یاسین خسروی روز پنجشنبه از طریق فرودگاه شهید اشرف اصفهانی به کرمانشاه بازخواهد گشت.

به گزارش ایرنا، با کسب عنوان قهرمانی خسروی، تعداد سهمیه‌های ایران در پاراالمپیک پاریس در دوومیدانی جانبازان و معلولین به عدد ۹ رسید.

پیش از این نیز امان الله پاپی، رشید مسجدی، علیرضا مختاری، الهام صالحی، هاشمیه متقیان، الناز دارابیان، سعید افروز و سید علی اصغر جوانمردی موفق به کسب سهمیه شده بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha