ورود بازدیدکنندگان با پوشش کُردی به طاق‌بستان هیچ منعی ندارد

کرمانشاه - ایرنا- سرپرست پایگاه ملی طاق‌بستان کرمانشاه گفت: ورود بازدیدکنندگان با پوشش کُردی و البسه محلی به مجموعه طاق‌بستان هیچ منعی ندارد و روزانه ده‌ها نفر با لباس کُردی از این مجموعه بازدید می‌کنند.

به گزارش ایرنا؛ محمدمهدی فیض‌آقایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص انتشار خبری با موضوع ممنوعیت ورود گردشگران با پوشش لباس کُردی به محوطه تاریخی فرهنگی طاق‌بستان، اظهار کرد: بر خلاف ادعای مطرح شده چنین موضوعی به هیچ وجه صحت نداشته و روزانه ده‌ها نفر با پوشش لباس فاخر کُردی و سایر البسه محلی از این مجموعه مجموعه بازدید می‌کنند.

پیش از این برخی رسانه ها نوشته بودند که پوشیدن لباس کوردی در محوطه تاریخی طاقبستان ممنوع است.

به گزارش ایرنا؛ طاق بستان یکی از بی نظیرترین آثار تاریخی ایران و جهان و مجموعه ای از سنگ نگاره‌های ساسانی است که در شمال شهر کرمانشاه واقع شده است. این مجموعه در قرن سوم میلادی ساخته شده است و ارزش هنری و تاریخی زیادی دارد.

چند صحنهٔ تاریخی از جمله تاج‌گذاری خسرو پرویز، تاج‌گذاری اردشیر دوم، تاج گذاری شاهپور دوم و سوم و هم‌چنین چند سنگ نوشته (کتیبه) به خط پهلوی کتیبه‌ای در آن کنده‌کاری شده است.

یکی از ویژگی های این مجموعه تاریخی وجود چشمه های جوشان آب در کنار سنگ نگاره ها و طاقهای سنگی آن است.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، ۲ اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha