نمایندگان به اقدام غیرشرعی دخالت در انتصابات اصرار نکنند

تهران - ایرنا - نماینده قائنات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش برخی نمایندگان برای برکناری معاون سیاسی وزیر کشور گفت: نمایندگان به اقدام غیرشرعی دخالت در انتصابات اصرار نکنند.

سلمان اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره اصرار برخی از نمایندگان برای عزل معاون سیاسی وزیر کشور گفت: رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال و دیدار با نمایندگان به این موضوع تاکید فرمودند که مجلس تمام تمرکز خود را بر حل مشکلات اساسی کشور قرار دهد و قوه مقننه و مجریه به نحوی عمل کنند که حل مشکلات برای مردم ملموس شود. چرا که یکی از دغدغه های ایشان دوری دو قوه از حواشی است.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی افزود: از طرفی پیش از این صورت جلسه معاون سیاسی وزیر کشور به استانداران خود در خصوص برنامه ریزی برای انتخابات مجلس ابلاغ شد که در ادامه وزیر کشور اعلام کرد در این بخشنامه کج سلیقگی انجام شده و نسبت به اصلاح آن اقدام کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: در این موضوع ۲ نکته حائز اهمیت است. نخست اینکه اگر بین دولت و مجلس تعامل ایجاد شود اتفاق های خوبی نظیر تصویب لایحه واردات خودروهای کارکرده، کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی و کاهش حقوق گمرکی دارو و تجهیزات پزشکی و نظایر آنها رخ می دهد.

وی ادامه داد: اما حواشی ایجاد شده بین دولت و مجلس و دامن زدن به آنها سبب شد این اتفاقات مبارک که در نتیجه تعامل بین قوه مجریه و مقننه است، به خوبی دیده نشود و تشویش اذهان عمومی و یأس و ناامیدی مردم را منجر شود.

اسحاقی تاکید کرد: حال در این شرایط اگر برخی از نمایندگان مجلس بخواهند به بهانه بخشنامه اصلاح شده وزارت کشور طرح استیضاح وزیر را مطرح کنند یا بر برکناری معاون سیاسی وزیر کشور اصرار کنند، هیچکدام از این موارد به صلاح نظام نیست.

وی با تاکید بر اینکه اجرای قانون نیازمند تعامل سازنده بین نمایندگان مجلس با دولت است، تصریح کرد: برای اینکه انتخابات پیش روی مجلس دوازدهم با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود، مجلس باید تعامل خود را با دولت افزایش دهد و یکی از تعاملات خوب با دولت عدم پیگیری بخشنامه اصلاح شده وزارت کشور در خصوص انتخابات است.

این نماینده مجلس ادامه داد: مردم امروز از قوای سه گانه، همدلی، همراهی و تعامل می خواهند و اینکه بخواهیم به یک دستور عملی که اصلاح هم شده دامن بزنیم و حاشیه سازی کنیم، نقطه مقابل فرمایشات رهبری و نظام است.

اسحاقی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها به این نکته تاکید فرمودند که نمایندگان در انتصابات دخالت نکنند.

وی افزود: البته جایگاه مشورتی برای نمایندگان محفوظ است و خوشبختانه دولت از ظرفیت مشورتی نمایندگان در همه جا استفاده کرده است و ما نیز باید تلاش کنیم این جایگاه شرعی را حفظ کنیم و به جایگاه غیرشرعی دخالت در انتصابات اصرار نورزیم.

به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس پنجشنبه هفته گذشته- ۲۲تیر- در قم اعلام کرد که قطعاً دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها خلاف قانون است.

با این وجود وی سه روز بعد در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس رفتاری متناقض با سخنان خود داشت و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درباره برکنار معاون سیاسی وزیر کشور گفت که به وزیر کشور اعلام کرده مهلت زمانی برای برکناری معاون سیاسی به اتمام رسیده است؛ اگر این قول وزیر کشور انجام نشد، من بر اساس آیین نامه داخلی مجلس پیگیری خواهم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha