مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل: بازتاب رسانه‌ای فعالیت‌های قرآنی ضرورت امروز جامعه است

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر لزوم بازتاب رسانه‌ای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در جامعه گفت: این کار موجب افزایش امید در بین مردم می‌شود و برخورداری از عقبه رسانه‌ای قوی، جریان‌ساز و گفتمان‌ساز نوعی جهاد امیدآفرین در راستای تقویت فرهنگ دینی در جامعه است.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده روز پنجشنبه در جلسه توجیهی سفیران "طرح قرآنی سمیر" اظهار کرد: اجرای برنامه‌های قرآنی مناسب با اقتضائات زمان در جامعه بسیار اثرگذار است و باید در این زمینه با طراحی عالمانه، فاخر، دقیق، معرفتی، هنرمندانه و مناسب اقتضائات زمان برنامه‌های قرآنی اجرا شود.

وی ادامه داد: درک عقلانیت توحیدی در سایه توجه به آموزه‌های قرآن میسر بوده و تحقق عینی و واقعی در رفتار و سلوک آحاد جامعه اسلامی باید با درک آموزه‌های قرآن صورت بگیرد.

وی تحریف ناپذیری قرآن را از دیگر ویژگ های منحصر بفرد قرآن دانست و افزود: تحریف ناپذیری قرآن، مصونیت قرآن از هرگونه تغییر است. قرآن، کتابی است که خداوند آن را توسط پیامبر معصوم خود، به سوی انسان‌ها فرستاده است و حکمت او می‌طلبد که قرآن، سالم به دست هر انسانی برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به اجرای "طرح قرآنی سمیر" برای اولین بار در کشور در اردبیل اشاره کرد و گفت: سبک زندگی صحیح اسلامی و انسانی از مهم‌ترین مسائل فرهنگی در عصر کنونی است که باید با استناد به آیات قرآن در جامعه رواج یابد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده تدبر در قرآن را مهم‌ترین هدف اجرای "طرح قرآنی سمیر" دانست و افزود: اجرای گسترده طرح قرآنی سمیر نیازمند همت ویژه فعالان قرآنی و ادارات و نهادهای مرتبط با فعالیت‌های قرآنی است تا محافل قرآنی را به سمت تدبر در قرآن سوق دهیم.

وی تصریح کرد: تفسیر موضوعی، تفسیر سوره به سوره، تفسیر سوژه محور و اجرای منابر تبلیغی با محوریت قرآن از روش های موثر در ترویج سبک زندگی اسلامی به عنوان مهم‌ترین هدف "طرح قرآنی سمیر" است.

وی گفت: طرح قرآنی سمیر در مراکز آموزشی ، حوزه‌های علمیه، ادارات، محافل و مجالس دینی و فرهنگی با راهبری رابطین اعم از مربیان و مسئولان موسسات قرآنی در مناطق مختلف استان اردبیل اجرا می‌شود.

"طرح قرآنی سمیر" با همکاری اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی، دارالقرآن الکریم و مرکز قرآنی طنین اردبیل از پنجم مرداد مصادف با شب عاشورا در مناطق مختلف استان اردبیل آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha