۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85171737
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

شطرنجبازان ایرانی قهرمان جداول سریع و برق آسای جام بین المللی گیلان شدند

رشت - ایرنا - دومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام گیلان عصر یکشنبه با قهرمانی شطرنجبازان ایرانی در جداول سریع و برق آسا پیگیری شد.

به گزارش ایرنا، در جدول گروه سوم که مسابقات به صورت سریع برگزارشد، آرش داغلی شطرنجباز گیلانی با کسب ۹.۵ امتیاز به مقام قهرمانی رسید.

همچنین علی راستبد دیگر شطرنجباز ایرانی اهل گیلان با همین امتیاز و پوئن‌شکنی کمتر دوم شد و رضا مهدوی از قزوین با کسب ۹ امتیاز در رتبه سوم قرار گرفت.

آرش طاهباز، ماهان رمضانی و پدرام دلیری دیگر شطرنجبازان ایرانی نیز به ترتیب مقام‌های چهارم تا ششم این جدول را کسب کردند.

در رقابت‌های جدول چهارم که مسابقات به صورت برق آسا برگزار شد، رضا مهدوی با کسب ۱۰.۵ امتیاز عنوان نخست و مقام قهرمانی را تصاحب کرد.

همچنین امیرمحمد آزادی با کسب ۹ امتیاز دوم شد و آرش داغلی با کسب ۸.۵ امتیاز روی سکوی سوم قرار گرفت.

سیدخلیل موسوی، آرش طاهباز و علی راستبد نیز با کسب هشت امتیاز و به دلیل پوئن شکنی به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ششم این جدول قرار گرفتند.

دومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام گیلان از عصر پنجشنبه هفته گذشته در رشت آغاز شد.

در این دوره از رقابت‌ها حدود ۴۳۰ شطرنجباز از ایران و پنج کشور خارجی حضور دارند که در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت با هم به رقابت می‌پردازند.

 شطرنجبازان خارجی از کشورهای عراق، افغانستان، قزاقستان، گرجستان و لبنان حضور دارند.

این مسابقات طبق قوانین فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) و در چهار جدول برگزار می‌شود که در جدول نخست، شطرنج بازان دارای درجه بین‌المللی بالای ۱۸۰۰ و در جدول دوم نیز شطرنج بازان زیر ۱۸۰۰ حضور یافته اند.

همچنین در جدول سوم رقابت‌های بین المللی شطرنج جام گیلان مسابقات به صورت سریع و در جدول چهارم به صورت برق آسا برگزار شد.

در پایان این مسابقات نیز به نفرات برتر جداول مختلف رقابت‌های بین المللی شطرنج جام گیلان بیش از ۲۱۵ میلیون تومان جایزه نقدی اهداء خواهد شد.

دومین دوره رقابت های شطرنج بین‌المللی «جام گیلان» به مدت ۹ روز در مجموعه ورزشی یادگار امام شهرستان رشت ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha