جذب هزار نفر از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور آغاز شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل دفتر پایش و شبکه‌سازی سرآمدان و نخبگان در بنیاد ملی نخبگان گفت: فرایند جذب و جایابی برای حدود هزار نفر از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور آغاز شده است و تا کنون نیمی از این هزار نفر، در دستگاه‌ها جایابی شده اند و بقیه نیز در مراحل پایانی کار قرار دارند.

دکتر محمدحسین جهانگیری روز یکشنبه و در حاشیه نشست دو روزه تهیه دستورالعمل به کارگیری در راستای ارتقا و نگهداشت نخبگان در مشهد افزود:برای سال ۱۴۰۲ نیز سازمان اداری و استخدامی کشور جذب پنج هزار نخبه را در نظر گرفته است و به زودی فراخوان‌های جذب نیز همچون سال گذشته در ۲ مرحله برگزار می‌شود تا بتوان از این افراد به عنوان فرد مستعد و اثر گذار در دستگاهها برای پیشرفت کشور بهره مند شد.

وی ادامه داد:اثر گذاری نخبگان هدف اصلی شناسایی و جذب آنها برای ورود به دستگاه های اجرایی کشور است تا کشورمان بتواند از اثرگذاری نخبگان بهره‌مند شود و بتوانیم روزهای بهتری را برای کشورمان شاهد باشیم.

مدیرکل دفتر پایش و شبکه‌سازی سرآمدان و نخبگان در بنیاد ملی نخبگان گفت:از سوی دیگر با کمک سازمان اداری و استخدامی و بنیاد ملی نخبگان ضمن ایجاد زمینه اشتغال برای نخبگان، باید شیوه نامه دیگری برای حفظ پویایی نخبگان و ارزیابی عملکرد آنها در دستگاههای اجرایی کشور تهیه شود.

جهانگیری افزود: در جلساتی که از ماه‌های گذشته بین بنیاد ملی نخبگان و سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار شد، متن این شیوه‌نامه امروز و در شهر مشهد تهیه شد و قرار است این متن نهایی که برای تصویب آماده شده است برای ابلاغ مسیر خود را به پایان برساند.

مدیرکل دفتر پایش و شبکه‌سازی سرآمدان و نخبگان در بنیاد ملی نخبگان گفت: در این شیوه نامه ۲ بخش مهم وجود دارد، شناسایی شاغلان مستعد و افرادی که هم اکنون شاغل هستند باید بر اساس مولفه‌های اثر گذاری اشخاص مورد سنجش واقع شوند تا امکان حمایت‌های لازم از آنان به عنوان یک فرد کلیدی و موثر فراهم شود.

جهانگیری افزود: در بخش دوم نیز فرایند نظارت بر افرادی که به دستگاه‌های اجرایی معرفی می شوند در نظر گرفته شده است تا در دوره های تعیین شده مورد ارزیابی قرار گیرند و اگر فرد دارای اثر گذاری بارزی بود مورد حمایت های بنیاد و سازمان قرار گیرد و افرادی که اثر گذاری لازم را نداشته باشند از دایره شمول این قانون خارج شوند.

وی ادامه داد: برداشت ما این است که با ایجاد فرایند جذب نخبگان، بخش بسیاری از آنها که در ذهن خود به مهاجرت می‌اندیشند از این فکر منصرف شوند و در همین کشور برای پیشرفت و آبادانی وطنشان خدمت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha