بیانیه ارمنستان درباره جلسه پاشینیان، علی‌اف و میشل با تمرکز بر وخامت وضعیت در قره باغ

تهران- ایرنا- دولت ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور در دیدار با الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان و شارل میشل رئیس شورای اروپا درباره بحران میان باکو و ایروان، گذرگاه لاچین و مرزهای دو کشور گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دولت ارمنستان شنبه شب در بیانیه خود گفت: این جلسه سه جانبه که در بروکسل برگزار شد بر وخیم شدن بحران انسانی در قره‌باغ که ناشی از انسداد غیرقانونی گذرگاه لاچین توسط جمهوری آذربایجان ایجاد شده است، متمرکز بود.

این بیانیه افزود: آنها درباره روند تعیین مرزها و امنیت مرزی میان دو کشور، بازگشایی زیرساخت‌های حمل و نقل و اقتصادی منطقه‌ای رایزنی و توافق کردند تا تلاش‌های برای حل مسائل مورد بحث را ادامه دهند.

بیانیه دولت ارمنستان اعلام کرد که سران شرکت‌کننده در این جلسه درباره روند امضای توافقنامه صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، مسائل حقوقی و امنیتی مردم قره‌باغ از جمله زندانیان، افراد مفقود شده و سایر مسائل انسان‌دوستانه نیز رایزنی کردند.

دور قبلی مذاکرات صلح و عادی سازی روابط بین آذربایجان و ارمنستان روز نهم تیرماه با حضور هیات های دیپلماتیک جمهوری آذربایجان و ارمنستان به سرپرستی جیحون بایراموف و آرارات میرزویان وزرای خارجه دو کشور و با وساطت دولت آمریکا در مرکز آموزشی روابط خارجی جورج شولتز در آرلینگتون در ویرجینیای آمریکا برگزار شد.

پس از جنگ ۴۴ روزه حدود سه سال پیش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دو طرف با میانجیگری روسیه موافقتنامه آتش‌بسی را امضا کردند و چند ماه بعد از آن، مذاکره برای عادی سازی روابط دو کشور با وساطت روسیه و اتحادیه اروپا آغاز شد که به گفته مقامات دو کشور تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha