کارگروه ویژه برای حل مشکلات شهرک صنعتی اشتهارد تشکیل می‌شود
عکس آرشیوی است

کرج - ایرنا - استاندار البرز با بیان اینکه حدود ۳۵ هزار نیروی کار در شهرک های صنعتی اشتهارد مشغول به کار هستند، تاکید کرد: در خصوص مسایل و مشکلات این شهرک یک کارگروه ویژه با حضور تمامی مسوولان مربوطه تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،" مجتبی عبداللهی " شنبه شب در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی البرز افزود: این کارگروه به شکل خاص در خصوص رفع موانع اقدام خواهد کرد و روند تصمیم گیری آن نیز هر ماه مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

وی اظهارداشت: شهرک های صنعتی استان می توانند با همکاری بیشتر و اندکی هزینه از سوی صاحبان صنایع به بهترین شهرک های کشور تبدیل شوند.

استاندار البرز افزود: ساخت واحدهای مسکونی، خوابگاه های کارگری و ایجاد بسترهای حمل و نقل، بخش بزرگی از مشکل تامین نیروی شهرک های صنعتی را حل می کند، لذا آمادگی وجود دارد که اراضی لازم برای ایجاد این امکان را به صاحبان صنایع بدهیم.

عبداللهی گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی می توانند با همدلی و تفاهم نسبت به راه اندازی تصفیه خانه های بازچرخانی آب، ایجاد نیروگاه های سی اچ پی، اماکن خوابگاهی و ورزشی اقدام کنند.

وی افزود: موضوع تامین نیروی کار در شهرک های صنعتی علاوه بر ضرورت ایجاد امکاناتی همچون مسکن و حمل و نقل به فرهنگ سازی و مهارت افزایی در کارجویان نیاز دارد.

استاندار البرز با اعلام اینکه ۷۵ هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود سه هزار و ۵۰۰ واحد در البرز مستقر هستند گفت: پنج درصد صنایع کشور در البرز فعالیت می کنند و بر این اساس البرز هفتمین استان صنعتی کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با جدیت درصدد حل مشکلات و موانع فعالان اقتصادی استان البرز هستیم اظهارداشت: حل مسایل استانی را با همراهی مدیران مربوطه و موضوعات کلان را در ابعاد ملی پیگیری می کنیم.

استاندار البرز ادامه داد: از سوی دیگر نیز از بخش خصوصی استان انتظار می رود در راستای تعهدات اجتماعی خود به منظور ارتقای سرانه هایی همچون آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و امور ورزشی در کنار دولت قرار گیرند.

عبداللهی گفت: بی شک بدون هم افزایی و همپوشانی نمی‌توانیم امور را اداره کنیم، بسیاری از موانع با همکاری و مدیریت صحیح حل خواهد شد.

کارگروه ویژه برای حل مشکلات شهرک صنعتی اشتهارد تشکیل می‌شود

وی افزود: خیران استان البرز ورود بسیار خوبی در مدرسه سازی داشته اند ولی در این زمینه به کمک های بیشتری نیاز داریم و دست همراهی صاحبان صنایع و نیکوکاران را به گرمی می فشاریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha