سرمربی تیم ملی کبدی: حمایت‌ها در حد انتظار نیست

گرگان - ایرنا - سرمربی گلستانی تیم ملی کبدی ایران حمایت‌ها از ملی‌پوشان این رشته را کم توصیف کرد و گفت: حمایت‌هایی از تیم شده اما در حد انتظار، جایگاه و منزلت قهرمانان و ورزشکاران نیست.

به گزارش ایرنا غلامرضا مازندرانی عصر شنبه در حاشیه برگزاری اردوی تیم ملی کبدی در گرگان اظهار کرد: این رشته صاحب مدال‌های رنگارنگ است و انتظار مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی «هانگژو» نیز از این تیم وجود دارد.

وی افزود: با توجه به مدال‌آوری این رشته در سطح آسیا، جهان و المپیک با اولویت کسب طلا در بین رشته‌های ورزشی گروهی، انتظار و توقع جامعه ورزشی این رشته به خصوص ملی‌پوشان در جهت حمایت بیشتر منطقی است.

مازندرانی بیان کرد: با توجه به نرخ تورم و افزایش قیمت‌ها متاسفانه بودجه فدراسیون به تناسب این افزایش‌ها، رشد نداشته است.

وی تصریح کرد: در هر مجموعه‌ای اگر پول و اعتبار به اندازه کافی وجود نداشته باشد، حمایت‌های فدراسیون نزول خواهد داشت.

سرمربی گلستانی تیم ملی کبدی گفت: در رشته‌ای که همگان در سطوح وزارت ورزش و نیز کمیته ملی المپیک انتظار کسب مدال دارند، درخواست داریم تا به صورت ویژه در بحث بودجه و اعتبار به این فدراسیون و تیم‌ ملی نگاه شود.

مازندرانی تاکید کرد: نیازهای اولیه این رشته نسبت به سایر ورزش‌های تیمی یا حتی انفرادی زیاد نیست.

وی در خصوص برگزاری اردوی تیم ملی کبدی در گلستان‌ نیز خاطرنشان کرد: دوازدهمین مرحله از اردوی آماده‌سازی تیم ملی به منظور حضور قوی‌تر در بازی‌های آسیایی هانگژو، به طور مشترک با تیم ملی کبدی پاکستان در حال انجام است.

مازندرانی یادآور شد: البته پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو سه مرحله دیگر اردو خواهیم داشت که مشترک نخواهد بود، مگر اینکه شرایط خاصی تا پیش از اعزام به مسابقات به وجود بیاید.

سرمربی گلستانی تیم ملی کبدی مردان ایران گفت: البته ما قبل از مسابقات قهرمانی آسیا درخواست اردوی مشترک با پاکستان را داشتیم اما شرایط آن زمان مهیا نشد و این اردو در این مرحله در حال برگزاری است.

مازندرانی ادامه داد: وضعیت ملی‌پوشان به لحاظ جسمانی و تاکتیکی خوب است و در این اردوی مشترک با برگزاری چند مسابقه دوستانه به مرور تمرینات تاکتیکی می‌پردازیم.

وی بیان کرد: امید داریم با مرور تمرینات تاکتیکی در این مسابقات دوستانه، با مشورت مجموعه کادر فنی، کمبودهای احتمالی را جبران کنیم.

وی در خصوص تیم ملی کبدی هندوستان به عنوان یک حریف سنتی و دیرینه به خصوص در فینال رقابت‌های مختلف نیز تصریح کرد: با توجه به عناوینی که این تیم دارد و قدرت بلامنازع کبدی در آسیا و جهان است، ما در واقع و به اصطلاح ورزشی‌ها، گربه سیاه آنها هستیم.

سرمربی تیم ملی کبدی: حمایت‌ها در حد انتظار نیست

سرمربی گلستانی تیم ملی کبدی مردان ایران گفت: تیم ملی کبدی هندوستان به لحاظ پتانسیل نیروی انسانی، بودجه و نیز برنامه‌ریزی بلند مدت شرایطی دارد که در هر مسابقه و تورنمنتی فقط و فقط به طلا فکر می‌کند که البته ما هم به کمتر از آن نمی‌اندیشیم.

مازندرانی افزود: البته بازیکنان ایرانی در شرایط بدنی، نسبت به تیم ملی هندوستان بهتر و قوی‌تر هستند و تلاش می‌کنیم تا در بازی‌های آسیایی هانگژو در جنگ تاکتیکی و بدنی و در نهایت کسب نتیجه، برنده باشیم.

وی بیان کرد: تیم ملی کبدی هندوستان در واقع حریفی قدرتمند، بازی بلد و کار آشناست و کسب پیروزی در مقابل آنان کار آسانی نیست، اما تلاش داریم تا بهترین نتیجه را مقابل این تیم کسب کنیم.

مازندرانی یادآور شد: هندوستان اصلی‌ترین حریف ما در هر مسابقه‌ای است و به همین دلیل آنان هیچگاه حاضر نیستند با تیم ملی کبدی ایران مسابقه دوستانه و تدارکاتی و اردوی مشترک برگزار کنند.

سرمربی تیم ملی کبدی: حمایت‌ها در حد انتظار نیست

وی گفت: مابقی تیم‌های آسیایی و کشورهای دیگر نسبت به ما ضعیف‌تر یا در سطح همین پاکستان که در حال اردوی مشترک هستیم، هستند و ما تنها می‌توانیم در این اردوها مرور تمرینات تاکتیکی و هماهنگی بیشتر داشته باشیم.

تیم ملی کبدی ایران که خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین آماده می‌کند، امروز در یک مسابقه دوستانه و تدارکاتی در برابر تیم ملی پاکستان به پیروزی رسید.

در این مسابقه که در سالن امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان برگزار شد، تیم ملی ایران توانست با نتیجه سنگینن ۶۰ بر ۲۳ حریف خود را شکست دهد.

سرمربی تیم ملی کبدی: حمایت‌ها در حد انتظار نیست

پس از این دیدار، تیم‌های «ب» این ۲ کشور، در برابر هم قرار گرفتند که این مسابقه هم با برتری ملی‌پوشان ایران همراه بود.

این مسابقه در حالی امروز در گرگان برگزار شد که تیم‌های ملی کبدی ایران و پاکستان به صورت مشترک اردوی تدارکاتی آماده‌سازی خود را در گرگان برگزار کرده‌اند.

این اردو از ۱۸ تیر ماه آغاز شده است و تا آخر همین ماه ادامه خواهد داشت؛ این تیم ها همچنین قرار است ۲ مسابقه دوستانه و تدارکاتی دیگر نیز در همین مکان به جهت آماده‌سازی بیشتر بازیکنان برگزار کنند.

قرار است طی روزهای آتی، رییس فدراسیون کبدی ایران که رییس کنفدراسیون کبدی آسیاست، به همراه «محمد سرور» رییس فدراسیون کبدی جهانی با سفر به استان گلستان در این اردو حضور داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha