۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۵
کد خبرنگار: 1021
کد خبر: 85170613
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار: بازآفرینی شهری تربت حیدریه شتاب لازم را دارد

تربت حیدریه - ایرنا - شهردار تربت حیدریه گفت: طرح بازآفرینی شهری با هدف رفع آسیب های اجتماعی و چالش های این شهر شتاب لازم را دارد و نسبت به اجرای آن اهتمام داریم.

وحید فرخ تبار امروز شنبه در واکنش به اخبار و گزارش های چند ماه اخیر خبرگزاری جمهوری اسلامی از جمله در خصوص بازآفرینی شهری و آبیاری فضای سبز افزود: زیرساخت های شهری تربت حیدریه دچار نقص و کمبودهای تاریخی است که نمی توان آن را به آسانی و در مدت زمان کوتاه تامین و ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه از نقد و پیشنهادات سازنده استقبال می کنیم اظهار کرد: انتظار داریم چالش های پیش رو و موانع کاری شهرداری تربت حیدریه و محدودیت منابع درآمدی آن نیز مورد توجه قرار گیرد.

شهردار تربت حیدریه گفت: آسفالت خیابانها و معابر، زیباسازی مبلمان شهری، کارآمد کردن بافت فرسوده، افزایش سرانه فضای سبز و کنترل حاشیه نشینی و کاهش معضلات ناشی از آن برنامه هایی است که با جدیت و شتاب لازم در پی انجام آن هستیم.

فرخ تبار افزود: شهرداری تربت حیدریه با وجود تلاش در جهت افزایش کمی و کیفی فضای سبز متناسبت با اقلیم منطقه و با در نظر گرفتن چالش خشکسالی ؛ هیچگاه از آب آشامیدنی برای سیراب کردن گل و گیاه استفاده نکرده است مضافا اینکه به مدیریت مصرف منابع آبی توجه لازم را داریم.

گفتنی است طی ماههای اخیر خبرگزاری جمهوری اسلامی ضمن انعکاس منظم خطبه های نماز جمعه تربت حیدریه به عنوان یک برنامه هفتگی و همیشگی؛ اظهارات برخی مسوولان و کارشناسان را نیز در خصوص اقدامات شهرداری منعکس کرد.

اگرچه این گزارش ها بازتاب نظرات امام جمعه، مدیران و کارشناسان شهری و اقشار مختلف مردم بدون هیچگونه جهت گیری است اما به اعتقاد شهردار تربت حیدریه در بیان و انعکاس آنها ؛ کمبودها بیشتر مورد توجه قرار داشت.

این اظهارات در اخبار و گزارش های الصاق شده به این خبر قابل دیدن، مطالعه و نتیجه گیری برای خوانندگان است.

به گزارش ایرنا؛ بازآفرینی شهری در پی آن است تا با ایجاد تغییرات مثبت و پایدار مسبب بهبود شرایط فیزیکی، اجتماعی، اقتصادی و محیطی شهر شود و در تعریف علمی آن یکی از جدیدترین رویکردهای پذیرفته شده جهانی در مواجهه با بافت‌ فرسوده شهری و به مفهوم احیا، تجدید حیات و نوزایی شهری و به عبارتی دوباره زنده شدن شهر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha