افزون بر یکهزار توانخواه در اردستان شناسایی شدند

کاشان - ایرنا - رییس اداره بهزیستی اردستان گفت: یک هزار و ۱۳۷ توانخواه در حوزه توانبخشی تا پایان سال ۱۴۰۱ در این شهرستان شناسایی و برای آنان پرونده تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی مطلب‌زاده روز شنبه در نشست خبری با بیان اینکه معلولیت افراد زیر پوشش بهزیستی اردستان شامل جسمی، حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، صرع و اعصاب و روان است افزود:در مجموع ۵۳۲ نفر مستمری ماهیانه دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه هشت دانشجوی توانخواه زیر پوشش بهزیستی اردستان کمک هزینه تحصیل دریافت می‌کنند، ادامه داد: این افراد با توجه به نوع معلولیت، ۱۸ نفر معلول ضایعه نخایی از کمک هزینه معیشت، درمان، وسایل کمک‌ توانبخشی،لوازم بهداشتی، دندانپزشکی، مناسب‌سازی، ایاب و ذهاب و وام بدون بهره نیز برخوردار می‌شوند.
رییس اداره بهزیستی اردستان بیان کرد: ۵۲ خانواده دارای ۲ فرزند توانخواه، ۲ خانواده دارای سه فرزند توانخواه و یک خانواده دارای چهار فرزند توانخواه و ۲۰ بیمار ام اس در این شهرستان زندگی می‌کنند که برای تامین مسکن این خانواده‌ها طرح چهار واحدی خانواده ۲ معلول تکمیل و به آنها واگذار شده است.

مطلب زاده گفت: ۱۲ واحد مسکن ۲ معلول طرح کریمان در حال احداث است که دویست میلیون تومان به هر واحد بلاعوض پرداخت می شود، تاکنون برای هر واحد ۱۲۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: ۲ طرح نیز با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا(ص) ساخته و واگذار شده و برای ساخت ۶ واحد طرح‌ منزل خود مالک نیز، ۶۰۰ میلیون تومان کمک شده است

۲۸۶خانوار در حوزه امور اجتماعی زیر پوشش بهزیستی هستند
رییس اداره بهزیستی اردستان گفت: ۲۸۶ خانوار در حوزه امور اجتماعی زیر پوشش اداره بهزیستی اردستان هستند و مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.
مطلب زاده افزود: این خانواده‌ها از کمک‌های مختلفی از جمله ودیعه مسکن، سرمایه‌کار، تسهیلات قرض‌الحسنه، کمک هزینه درمان و ازدواج، تعمیر منزل، تهیه مواد غذایی، رفاهی، تحصیل، تهیه لوازم ضروری و آموزش فنی و حرفه‌ای برخوردار می‌شوند.
وی اظهار کرد: دراین حوزه، ۳۰خانواده ۲ قلو، ۲خانواده سه قلو، ۵۱ دانش‌آموز و ۱۴ دانشجو زیر پوشش این اداره هستند و ۱۹ نفر زن سرپرست خانواده از بیمه و مستمری ماهیانه وکمک های درمان ، و سرمایه کار و دیگر امور رفاهی برخوردار می شوند.
رییس اداره بهزیستی اردستان گفت: در حوزه امور اجتماعی تلفن ۱۲۳ از ابتدای سال جاری،تعداد ۴۵۳ تماس داشته در مجموع ۸۲ پرونده تشکیل و ۴۱ پرونده عملیاتی شده است.
به گفته مطلب زاده، مرکزهای زیر پوشش بهزیستی اردستان از سه خانه کودک و نوجوان با ۳۰ فرزند بی‌سرپرست، خانه سالمندان سادات کشاورزی زواره با ۱۶ نفر سالمند، مرکز شبانه‌روزی توانبخشی کچومثقال با ۹ توانخواه ذهنی، مرکز روزانه حرفه‌آموزی شهید مدرس اردستان با ۱۶ توانخواه، ۲ مرکز فیزیوتراپی و گفتار درمانی تشکیل شده است.

پرداخت ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان
رییس اداره بهزیستی اردستان اظهارکرد: در حوزه اشتغال طی یک سال گذشته ۱۵ میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان تسهیلات به ۱۵۶ نفر به مددجویان و بهبود یافتگان پرداخت شده، ۴۳۵ سبد غذایی به ارزش ۶۸۵ میلیون تومان بین مددجویان توزیع شده است.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha