درخواست تامین اعتبار ۱۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری در سفر دوم رئیس جمهور به کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج- ایرنا- سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه وبویراحمد گفت: در راستای برون رفت استان از بن بست ارتباطی، یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری نیاز است که انتظار می رود در سفر دوم رئیس جمهور ومقام عالی وزارت با  تخصیص اعتبار آن موافقت شود.

سید محمد هادی امیری روز شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار کرد: امروزه با پیشرفت روزافزون فناوری نیاز به اینترنت با سرعت بالا و پایداری مناسب امری اجتناب ناپذیر است و فناوری قدیمی در حال ارائه بر بستر سیم مسی پاسخگوی نیاز کاربران نیست.

وی افزود: فضای متاورس (فرضیه‌ای از آیندهٔ اینترنت است که از محیط‌های مجازی سه‌بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل می‌شود) در آینده‌ای نه چندان دور فراگیر خواهد شد و این فضایی است که به سرعت بالا و تکنولوژی‌های جدیدی نیاز دارد و برهمین استان نیاز به توسعه فیبر نوری دارد.

امیری ابراز کرد: در صورت تحقق اجرای ۱۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری، تمامی روستاها های مسیر یاسوج،کهگیلویه وبهمئی به اینترنت پرسرعت مجهز خواهند شد

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: با اجرای این پروژه علاوه بر ایجاد یک رینگ ارتباطی مطمئن ، ضمن دسترسی آسان همه روستاها و شهرهای مسیر اجرای این فیبر به اینترنت ، رفع مشکلات ارتباطی مسیر ترانزیتی محور پاتاوه به دهدشت باعث ایجاد انقلاب ارتباطی واتصال فیبر نوری به استان خوزستان خواهدشد.

«آیت‌الله رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران فردا(دوشنبه) در سفری ۲ روزه عازم استان کهگیلویه و بویراحمد می شود، این دومین سفر رییس جمهور به این استان است.

میدان گازی مختار، پتروپالایشگاه گچساران با خوراک ۱۰۵ هزار بشکه در روز و ظرفیت اشتغالزایی برای چهار هزار نفر، پتروشیمی چُرام در دشت آهو با پیش‌بینی سه هزار فرصت شغلی، مینی‌پالایشگاه دهدشت با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز و ۵۰۰ شغل و سد سقاوه از طرح‌های مهمی هستند که قرار است در سفر رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی شوند.

اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان در سفر دوم دولت پیش‌بینی شده که طی دو تا سه سال تخصیص داده می‌شود و سرجمع اعتبارات در حوزه سرمایه‌گذاری و صنایع بزرگی که عملیات احداث آن آغاز می‌شود، بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.»

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha