وجود ۷۳۰ انشعاب غیرمجاز به آب و فاضلاب مشهد گزارش شده است

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۳۰ انشعاب غیر مجاز به آب و فاضلاب مشهد گزارش شده است.

حسین اسماعیلیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ که سامانه سوت‌زنی برای دریافت و ثبت گزارش مرتبط با انشعابات غیرمجاز در این شرکت فعال شد نیز تا کنون ۲ هزار و ۴۰۰ گزارش مردمی به این سامانه اعلام شده است.

وی اضافه کرد: تمام گزارشهای رسیده مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد و این گزارشها کمک شایانی به این شرکت برای شناسایی انشعابات غیرمجاز می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: انشعابات غیرمجاز تعدی به حقوق شهروندان است و این شرکت با حمایت دستگاه قضایی، به صورت جدی با انشعابات غیرمجاز برخورد می‌کند.

اسماعیلیان افزود: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع و یا مشاهده انشعاب غیر مجاز یا هر مورد مشکوک در این خصوص، از طریق تماس با شماره ۱۲۲ و ورود به کلید چهار، مراجعه به وبگاه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نشانی www.abfamashhad.ir بخش "سوت زنی"، تماس با پیغامگیر دفتر حراست به شماره ۳۷۶۴۴۱۰۰ و تماس با شماره همراه ۰۹۹۸۱۴۵۹۳۸۱ متعلق به دفتر بازرسی،گزارش تخلف را اعلام کنند.

وی تاکید کرد: گزارش شهروندان کاملا محرمانه است و در صورت صحت گزارش، پاداشی نیز به سوت‌زنان تعلق می‌گیرد.

بهار امسال سه هزار انشعاب غیرمجاز آب در مشهد شناسایی شد که تاکنون هزار و ۵۶۳ مورد از این انشعابات تعیین تکلیف شده است.

۹۹ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت خشکسالی شدید و ۶٠ درصد از این گستره در وضعیت خشکسالی بسیار شدید است.

ارائه خدمات آب و فاضلاب به کلانشهر مشهد و ۳۰۰ روستا در این شهرستان برعهده شرکت آب و فاضلاب مشهد است.

آب مورد نیاز مشهد از ۵۰۰ حلقه چاه، ٢ رشته قنات، یک رشته چشمه و سدهای دوستی، کارده، ارداک و طُرق تامین می شود و با توجه به این که حجم ذخیره آب در سدهای مشهد به کمتر از ١٧ درصد رسیده است تلاش می شود از ذخیره سدها حداقل استفاده شود تا در شرایط بحرانی از این ذخیره برداشت شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha