پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی درپی رشد ثروت از طریق تشویق به نوآوری است

ارومیه - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: در صدد آن هستیم تا از طریق ارتقای فرهنگ نوآوری و تشویق نسل جوان به حرکت در این سمت، زمینه افزایش ثروت در جامعه را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد نوری‌نیا روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر جایگاه مهم پارک علم و فناوری در حوزه تولید علم در جامعه اظهار کرد: رسالت راهبردی این پارک، افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت‌ها و موسساتی است که بر پایه علم و دانش در محیط پارک فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای استان‌آپ در آذربایجان‌غربی افزود: این استان به عنوان چهارمین مقصد این رویداد در کشور انتخاب شد تا در دوشنبه‌های استارت‌آپی و پیوند تامین مالی جمعی، فرصتی ویژه برای استارت‌آپ‌ها در جذب سرمایه جسورانه ایجاد کند.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی، شرکت کنندگان در رویداد استان‌آپ را سرمایه پذیران و سرمایه گذاران معرفی کرد و ادامه داد: سرمایه پذیران شامل استارت‌آپ‌ها و دارندگان طرح‌های سرمایه پذیر و ایده‌های فناورانه می‌شود.

پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی درپی رشد ثروت از طریق تشویق به نوآوری است

نوری نیا اضافه کرد: صندوق‌های جسورانه بورسی، سرمایه‌ گذاران شرکتی، نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی، سرمایه گذاران خطر پذیر، صندوق‌های پژوهش و فناوری، شتاب دهنده‌های دانش بنیان و غیر دانش بنیان، مراکز رشد و همچنین شامل پارک‌های علم و فناوری می‌شود.

وی در خصوص اهداف پارک علم و فناوری استان نیز گفت: برای نیل به هدف و رسالت پارک به عنوان یکی از ارکان مهم شکل‌گیری و توسعه اقتصاد دانش بنیان با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه‌ گذار می‌پردازد.

استان‌آپ فرصتی نو برای حمایت عظیم از ایده‌های نو در آذربایجان‌غربی است

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این نشست گفت: با آغاز رویداد استان‌آپ در استان، سرمایه‌گذاران با ارتباط بهتر و موثر با نوآوران و ایده‌های جدید از آنها حمایت می‌کنند.

جواد کرمی با اشاره به تاریخ شرکت‌های دانش‌بنیان، واژه دانش بنیان را حلقه مفقودی در نسل‌های گذشته اقتصاد و سرمایه گذاری دانست و افزود: با تعریف کلیدواژه‌ای هوشمندانه از سوی مقام معظم رهبری در عنوان گذاری سال، مسیر برای سرمایه گذاران تسهیل شد تا حمایت بیشتری از ایده‌پردازان شود.

وی، اجرای رویداد استان‌آپ در استان را فرصتی مناسب برای سرمایه‌پذیران و سرمایه‌ گذاران عنوان کرد و ادامه داد: شرکت‌های نوپا، دانش بنیان و گروه‌های صاحب ایده در این رویداد می‌توانند با تسهیل روند جذب سرمایه با سرمایه گذاران ارتباط بگیرند تا با این به‌هم رسانی شاهد اتفاقات نوین در اقتصاد کشور از مسیر ایده‌های نو باشیم.

به گزارش ایرنا، ثبت نام رویداد استان‌آپ به صورت حضوری و مجازی تا ۲۰ مرداد از طریق سایت www.inif.ir بوده و این رویداد، شهریور ماه به مرحله اجرا در می آید.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha