رشد صنعت و تولید در چهارمحال و بختیاری قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست

شهرکرد- ایرنا- نایب رییس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت سیزدهم همراهی چشمگیری بین دولت و بخش خصوصی شکل گرفته است و همین موضوع سبب شده تا رشد تولید و صنعت در این استان با ۲ سال گذشته و سال‌های قبل از آن قابل مقایسه نباشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امین مالکی روز شنبه در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت اظهار داشت: از زمان استقرار دولت سیزدهم در استان در حوزه زیرساخت‌ها، فعالیت‌های خوبی شکل گرفته و همین موضوع بستر مناسبی را برای جذب سرمایه‌گذاری و رونق تولید و اشتغال فراهم کرده است.

وی ادامه داد: تامین آب پایدار یکی از موضوعاتی که دولت به جد پیگیر آن است و در حالی که طی ۱۰ سال گذشته نسبت به نبود آب در شهرک‌های صنعتی فریاد می‌زدیم، اما این مشکل به همت دولت سیزدهم برطرف شده و آب پایدار در شهرک‌های صنعتی تا چند روز آینده وصل می‌شود.

نایب رییس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین در بسیاری از نقاط استان طرح‌های راهسازی فعال شده است که به واسطه این اقدامات و فعالیت‌ها که در دوران سخت تحریم‌ها و جنگ اقتصادی به همت دولتمردان شکل گرفته به نمایندگی از بخش خصوصی از دولت قدردانی می‌کنم.

مالکی یادآور شد: همدلی خوبی در استان بین بخش خصوصی و دولت شکل گرفته که طی ۲۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده و همین موضوع نوید روزهای بهتری را برای شکوفایی هرچه بیشتر ظرفیت‌های استان می‌دهد.

نایب رییس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه به عملکرد و فعالیت‌های این نهاد در سالجاری اشاره کرد و گفت: فراهم کردن مقدامات لازم برای راه‌اندازی مدرسه تاجرپروری از مهمترین این فعالیت‌ها به شمار می‌رود که با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش در دست بررسی است و در آینده زندیک محقق می‌شود.

مالکی همچنین از ایجاد یک مجتمع تجاری خدماتی در محل اتاق بازرگانی استان خبر داد و گفت: این فضا می‌تواند مکان مناسبی برای میزبانی از هیات‌های تجاری، صرافی‌های تجاری و شرکت‌های خدماتی و سایر فعالان بخش خصوصی باشد که نقشه آن در دست طراحی است و در کوتاه‌ترین زمان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در استان به دنبال مطالبه‌گری به حق است، افزود: در کنار قدردانی از خدمات و فعالیت‌های دولت از دولت مطالبه داریم تا با تکمیل زیرساخت‌ها روند جذب سرمایه‌گذار و توسعه اقتصادی در استان را شتاب بخشد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در این استان بیش از یک هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد های صنعتی کوچک هستند.

تاکنون با صدور بیش از دو هزار جواز تاسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha