کره جنوبی و لهستان ۳۳ تفاهمنامه در زمینه صنایع پیشرفته و انرژی هسته ای امضا کردند

تهران- ایرنا - وزارت صنعت کره جنوبی اعلام کرد شرکت های کره جنوبی و لهستان در مجموع ۳۳ تفاهمنامه با هدف تقویت همکاری در زمینه ژنراتورهای برق هسته ای، ساخت و ساز، باتری و بخش های صنعتی پیشرفته دیگر امضا کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از یونهاپ، وزارت صنعت، انرژی و تجارت کره جنوبی اعلام کرد تفاهمنامه های امضا شده میان دو کشور کره جنوبی و لهستان در رویداد کارگروه کسب وکار در ورشو با حضور ۳۵۰ شرکت بزرگ و مقامات دولتی از دو طرف که به دنبال فرصت های کسب و کاری و تبادل نظر و گفت و گو برای راه های تقویت روابط اقتصادی و صنعتی صورت گرفت.

این مراسم به مناسبت سفر رسمی ۳ روزه یون سوک یئول رئیس جمهوری کره جنوبی به لهستان از روز چهارشنبه و دیدار با آندژی دودا رئیس جمهوری لهستان برگزار شد. بدین ترتیب ۶ توافقنامه در زمینه ژنراتورهای برق هسته ای از جمله ۲ تفاهمنامه با شرکت انربیلیتی دوسان کره جنوبی با شرکت های لهستانی برای ساخت نیروگاه های برق هسته ای جدید در این کشور اروپایی امضا شد.

در بخش باتری نیز دو تفاهمنامه امضا شد و موسسه تکنولوژی اتوموتیو کره جنوبی نیز برای کار مشترک با دانشگاه تکنولوژی ورشو توافق کرد و همچنین وعده داد در زمینه تحقیقات با موسسات لهستانی در زمینه تراشه های خودرو همکاری کند.

براساس داده های وزارت صنعت کره جنوبی ۴ تفاهمنامه نیز در زمینه پروژه های ساخت و ساز در لهستان و تلاش برای بازسازی اوکراین امضا شد که ۳ توافقنامه از این ۳۳ توافق پروژه های هیدروژنی و حذف کربن را تشکیل می دهند. بقیه توافقنامه ها در زمینه هوایی، ربات و ماشین و بخش های مالی و گردشگری و تبادل پرسنل ثبت شد.

این کارگروه کسب و کاری نشان داد همکاری اقتصادی دو کشور تنوع پیدا کرده و به روزرسانی شده است و دو کشور شرکای مطلوبی برای توسعه صنایع پیشرفته خواهند بود.

مراسم امضای تفاهمنامه ها با حضور لی چانگ یانگ وزیر صنعت کره جنوبی و والدمار بودا وزیر اقتصاد لهستان انجام شد.

لهستان بزرگترین شریک تجاری کره جنوبی در اروپای مرکزی است و قرار است دو کشور تجارت دوجانبه تا سال ۲۰۳۰ را به ۳ برابر برسانند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha