مصوبات سفر رییس‌جمهور در بخش آب خراسان‌شمالی زودتر از برنامه محقق شد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: تحقق مصوبات سفر رییس جمهور به این استان در بخش طرح های عمرانی منابع آب، زودتر از برنامه زمان بندی انجام شده است.

سید عقیل مرتضوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سفر رییس جمهور و هیات دولت به این استان در تیرماه ۱۴۰۱ اختصاص بیش از یکهزار میلیارد تومان اعتبار طی مدت سه سال در خصوص ۶ مورد از طرح‌های مدیریت منابع آب استان مصوب شد.

وی با اشاره به پروژه علاج بخشی سد بیدواز اسفراین گفت: اختصاص مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه مصوب و مقرر شد که این پروژه طی مدت ۲ سال آماده بهره برداری شود اما در مدت کمتر از چهار ماه در سال ۱۴۰۱ آماده بهره برداری شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی ادامه داد: برای تکمیل طرح سد گلمندره، اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی مدت ۲ سال از محل سفر رییس جمهور مصوب شده بود که طی مدت یک سال تاکنون ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: در همین راستا، عملیات اجرایی سد بش قارداش نیز با تخصیص ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار پس از پنج سال توقف، مجدد آغاز شد.

مرتضوی ادامه داد: در این سفر همچنین مصوب شد عملیات اجرایی انتقال پساب فاضلاب بجنورد به پتروشیمی با سرمایه گذاری بخش خصوصی پتروشیمی خراسان آغاز شود که با ابلاغ مجوزهای مورد نیاز از سوی شرکت آب منطقه ای و انعقاد قرارداد واگذاری عملیات اجرایی در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی در ۲ سال گذشته خشکسالی سختی را تجربه کرده و این شرایط در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است و در این راستا، شرکت آب منطقه ای برای تامین آب مورد نیاز مردم برنامه ریزی های مناسبی انجام داده است.

حدود ۹۰ درصد مساحت استان خراسان شمالی در اقلیم نیمه خشک و خشک بیابانی واقع و  تاکنون هشت سد و ۱۱ بند انحرافی ساخته شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha