۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۹:۰۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85169839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین جشنواره میراث فرهنگی ایران و پاکستان در لاهور گشایش یافت

اسلام‌آباد - ایرنا- جشنواره میراث فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به همت خانه فرهنگ سرکنسولگری ایران و با استقبال گسترده مردمی و حضور مقامات دولتی در شهر «لاهور» مرکز ایالت پنجاب گشایش یافت.

به ‌گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، این رویداد فرهنگی به همت خانه فرهنگ ایران و مشارکت وزارت گردشگری ایالت پنجاب در لاهور به عنوان قلب فرهنگی پاکستان با حضور مهران موحدفر سرکنسول ایران در شهر لاهور و عامر میر وزیر اطلاع رسانی و گردشگری ایالت پنجاب افتتاح شد.

در این جشنواره دو روزه جاذبه های گردشگری، صنایع دستی، آثار هنری و ادبی ایران برای علاقمندان در معرض نمایش قرار گرفت و ضمن برگزاری جشنواره غذایی، کارگاه خوشنویسی و برنامه فرهنگی نیز به اجرا گذاشته شد.

این جشنواره مورد استقبال پرشور بازدیدکنندگان به ویژه جوانان قرار گرفت و بیش از یکهزار نفر در روز اول از قسمت های مختلف جشنواره بازدید کردند و بخش صنایع دستی و جشنواره غذایی ایران مورد توجه ویژه بازدید کنندگان قرار گرفت.

موحدفر؛ سرکنسول ایران طی سخنرانی در افتتاحیه این جشنواره ضمن قدردانی از مسوولان دولت ایالت پنجاب به ویژه وزارت گردشگری در مشارکت برای برگزاری جشنواره میراث فرهنگی دو کشور دوست و برادر مسلمان ایران و پاکستان اظهار داشت:گسترش روابط با کشورهای همسایه به ویژه پاکستان در تمامی حوزه ها در اولویت سیاست های خارجی ایران قرار دارد و فرهنگ و هنر یکی از تاثیرگذار ترین حوزه فعالیت در این زمینه محسوب می شود.

نخستین جشنواره میراث فرهنگی ایران و پاکستان در لاهور گشایش یافت

وی افزود: در جشنواره امروز بخش کوچکی از فرهنگ دو کشور به نمایش درآمده است ولی همین بخش کوچک هم در تعمیق روابط برادرانه میان ملت های ایران و پاکستان بسیار تاثیرگذار است.

سرکنسول ایران تاکید کرد ایران و پاکستان دو کشور بزرگ هستند و از ظرفیت های بالایی در حوزه های اقتصادی، تجاری و فرهنگی برخوردار هستند و ما امیدواریم مردم دو کشور را از ظرفیت های همکاری با یکدیگر آشنا کنیم.

عامر میر؛ وزیر اطلاع رسانی و گردشگری ایالت پنجاب با اشاره به پیشینه دوستی و اشتراکات فرهنگی ایران و پاکستان اظهار داشت: هر دو کشور دارای ظرفیت بالایی برای رشد و توسعه گردشگری می باشند و هدف از این جشنوار آشنایی مردم از جاذبه های گردشگری و فرهنگی دو کشور می باشد.

نخستین جشنواره میراث فرهنگی ایران و پاکستان در لاهور گشایش یافت

عثمان علی؛ مدیرکل اداره گردشگری پنجاب پاکستان با تاکید به افزایش مبادلات فرهنگی بین دو کشور اظهار داشت: ایران و پاکستان دارای اشتراکات فراوانی در حوزه فرهنگ هستند و گسترش این مبادلات یکی از موثرترین راه های توسعه روابط فی مابین می باشد.

براساس این گزارش، امروز نیز قرار است هیات‌های مختلف از بخش‌های هنری، ادبی، چهره‌های سینمایی و فرهنگی ایالت پنجاب در جشنواره حضور یافته و پیرامون گسترش تعاملات فرهنگی به ویژه تقویت ارتباطات مردمی ایران و پاکستان سخنرانی کنند.

نخستین جشنواره میراث فرهنگی ایران و پاکستان در لاهور گشایش یافت

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha