ترکیب کشتی آزاد کامل شد؛ بلگراد در انتظار یوزهای ایرانی

تهران- ایرنا- با پایان رقابت‌های رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران کامل شد.

به گزارش ایرنا، چهارمین رقابت‌ رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی در رشته آزاد شامگاه جمعه در بوداپست مجارستان به پایان رسید. با پایان این رقابت‌ها ترکیب نهایی تیم ملی کشتی آزاد ایران برای حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد کامل شد. این آخرین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی بود.

تا پیش از این مدعیان رسیدن به تیم ملی در تورنمنت‌هایی همچون قهرمانی کشور، قهرمانی آسیا، رنکینگ‌دار زاگرب و مصر و همچنین جام تختی شرکت کرده بودند.

در مسابقات بین‌المللی جام تختی ملی‌پوشان اوزان ۶۱، ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم انتخاب شدند و سرنوشت سه وزن ۵۷، ۷۰ و ۷۹ کیلوگرم به مسابقات بوداپست کشیده شد.

در پیکارهای رنکینگ‌دار مجارستان محمد نخودی با کسب نشان طلای وزن ۷۹ کیلوگرم به صورت مستقیم به تیم ملی رسید اما داستان اوزان ۵۷ و ۷۰ کیلوگرم کاملا متفاوت بود. نمایندگان ایران در این ۲ وزن نتوانستند به سکوی مدالی برسند تا کادر فنی تصمیم به برگزاری دیدار رو در رو بگیرد.

در مسابقات وزن۵۷ کیلوگرم میلاد والی‌زاده در یک رقابت سخت به ریچارد زین آمریکایی باخت و حذف شد و احمد محمدنژادجوان نیز عنوانی بهتر از پنجم کسب نکرد. در مسابقه رو در رو این ۲ مدعی میلاد والی‌زاده موفق شد با نتیجه ۴ بر سه برابر جوان به پیروزی برسد.

همچنین در وزن ۷۰ کیلوگرم نمایندگان ایران در رسیدن به سکو ناموفق بودند. در این وزن محمد بخشی با شکست برابر حسین مصری عملا حذف شد و امیرمحمد یزدانی نیز به عنوانی بهتر از پنجم نرسید. دیدار رو در روی این ۲ قهرمان ایرانی نیز در بوداپست برگزار شد تا امیرمحمد یزدانی مسافر بلگراد شود. یزدانی در دیدار رو در رو با نتیجه ۶ بر صفر برابر بخشی پیروز شد.

میلاد والی‌زاده در وزن ۵۷ کیلوگرم، رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم، رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسمپور در وزن ۹۲ کیلوگرم، مجتبی گلیچ در وزن ۹۷ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نفرات اصلی تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت های قهرمانی ۲۰۲۳ هستند.

البته مصدومیت کامران قاسمپور در وزن ۹۷ کیلوگرم اما و اگرهای زیادی در خصوص احتمال حضور وی در رقابت های جهانی ایجاد کرده است.

محسن کاوه مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مهره اصلی ما برای رقابت‌های جهانی کامران قاسمپور است و امیرعلی آذرپیرا نیز آزادکار در سایه به شمار می‌رود. اگر قاسمپور نتواند در بلگراد حضور داشته باشد آذرپیرا به صربستان سفر خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha