طرح پیاده‌راه‌سازی ساحلی به بزرگترین مقصدگردشگری مازندران تبدیل می‌شود

نوشهر - ایرنا- استاندار مازندران گفت : طرح پیاده راه سازی ساحلی باید در دستور کار شهرستان های ساحلی قرار گیرد چرا که این مسیر به بزرگترین مقصد گردشگری این استان تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سید محمود حسینی پورنوری روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح پیاده راه سازی تنکابن در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فرمانداران و شهرداران شهرهای ساحلی استان از گلوگاه تا رامسر باید طرح پیاده راه سازی ساحلی را اجرا کنند.

وی اظهارداشت: اتصال شهرستان های ساحلی با اجرای طرح پیاده راه سازی ساحلی در این استان به طور قطع مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت.

وی ضمن قدردانی از اجرای طرح پیاده راه سازی ساحلی تنکابن، خاطرنشان کرد : نمونه این طرح تنکابن می تواند الگوی بسیار خوبی برای دیگر شهرستان های ساحلی این استان قرار گیرد.

استان مازندران ۱۵ شهرستان ساحلی دارد.

استاندار مازندران با تاکید بر این که سواحل را باید خانواده محور کرد، افزود: این پیاده راه سازی در واقع می تواند محل اجتماع خانواده ها باشد تا بیایند با امنیت کامل از مواهب دریا بهره مند بشوند.

حسینی پورنوری توجه بخش خدمات رسانی اعم توقفگاه خودرو گرفته تا خدمات بهداشتی و رفاهی در این طرح را ضروری دانست و گفت : با انجام این خدمات ، اشتغالزایی زیادی در نوار ساحلی مازندران ایجاد خواهد شد.

به گفته وی با انجام کامل این طرح در واقع دیگر تعرضی به ساحل استان توسط اشخاص یا نهادهای اجرایی نخواهد شد.

وی بیان کرد: این کار با همکاری منابع طبیعی انجام می شود، کاری پایداری بوده که بدون هزینه حریم دریا رعایت حفظ و رعایت می شود تا همه مردم بتوانند از این بستر استفاده کنند.

مقام عالی دولت در استان مازندران یادآور شد: هرچه بتوانیم در سواحل رضایت شهروندان و گردشگران را فراهم کنیم آنگاه باید به خودمان نمره بدهیم در غیر این صورت علمکردمان نمره منفی است.

طرح پیاده راه‌سازی ساحلی به مقصد بزرگ گردشگری مازندران تبدیل می‌شود

سواحل زیبا و بکر دریای مازندران که از رامسر تا گلوگاه امتداد دارد سالانه مقصد میلیون‌ها گردشگر است و مردم استان می‌گویند حالا با آزادسازی تصرفات دستگاه‌های دولتی در سواحل، نوبت اجرای طرح‌های گردشگری و تسهیل استفاده مردم از سواحل رسیده، ضمن آن که با توجه به نگرانی تصرف مجدد سواحل، این آزادسازی‌ها از طریق تصاویر ‌ماهواره‌ای و بازدیدهای میدانی مستمر باید رصد و پایش شود تا دوباره ساحل خواری بازنگردد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نوار ساحلی مازندران پر از ویلاها و شهرک‌ها و مجتمع‌های تفریحی است که بخش زیادی از آن‌ها متعلق به بخش خصوصی هستند و بخش‌هایی نیز در اختیار دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی قرار دارند؛ مجموعه‌هایی که از آن‌ها با نام «پلاژ» یاد می‌شود و به طور کامل در مالکیت و انحصار دستگاه‌های خاص هستند تا فقط مدیران و کارکنان این دستگاه‌ها امتیاز بهره‌مندی از این زیرساخت‌ها را داشته باشند.

بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر ۴۷ مجتمع تفریحی متعلق به دستگاه‌های دولتی یا حاکمیتی در نوار ساحلی مازندران وجود دارد که طبق قانون همگی باید از مالکیت این دستگاه‌ها خارج شوند تا مورد استفاده همه مردم قرار گیرند؛ موضوعی که سال‌هاست به عنوان یکی از چالش‌های جدی پیش روی گردشگری در مازندران محسوب می‌شود، اما دستگاه‌های مالک این مجموعه‌ها به هر شکلی تا کنون سعی کرده‌اند که سماجت خود برای فرار از قانون تصویب و ابلاغ شده را ادامه دهند.

در استان مازندران طبق اظهارات مسوولان تاکنون بیش از ۱۰۰ درصد حریم دریا آزاد شده است و آنچه باقی مانده است یا متعلق به بخش خصوصی است که سند دارند و عقب نشینی آنها نیازمند دستور قضایی است، یا ابنیه دستگاه هایی مانند بنادر، نیروگاه و یا نظامی در آن واقع است که حضورشان ضروری است و باید باقی بمانند.

مازندران حدود ۴۷۳ کیلومتر از ساحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در مقایسه با استان های گیلان و گلستان است. ۱۵ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران ساحلی هستند.

طرح پیاده راه‌سازی ساحلی به مقصد بزرگ گردشگری مازندران تبدیل می‌شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha