۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۵۴
کد خبر: 85169052
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشن روز مباهله در ۲۵۰ مسجد استان یزد برگزار شد

۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۵۴
کد خبر: 85169052
جشن روز مباهله در ۲۵۰ مسجد استان یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- جشن روز مباهله روز پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم و جوانان در ۲۵۰ مسجد، حسینیه و امامزادگان استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جشن‌ها در مرکز استان و ۱۱ شهرستان تابعه یزد ، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در خصوص مباهله به مدیحه سرایی پرداختند .

همچنین تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان فرهنگی و مذهبی در خصوص اهمیت روز مباهله و نقش آن در حقانیت اسلام مطالبی ارائه کردند.

در مرکز استان نیز مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: روز مباهله روز عید بزرگ مسلمین و تبلور عینی حقانیت اسلام است و باید همواره تکریم شود.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی در جمع مردم شهر یزد افزود: از مهم ترین رسالت روحانیون و نخبگان فرهنگی است که به موضوع مباهله در جامعه بپردازند.

وی اظهار کرد: روز مباهله جزو اعیاد مهمی است که هنوز در اسلام و بین مسلمین به آن عنایت نشده و باید همه برای بزرگداشت آن اقدام کنند.

جشن روز مباهله در ۲۵۰ مسجد استان یزد برگزار شد

۲۴ ذی‌الحجه روز مباهله نام گرفته است، در این روز که روز نزول آیه «تطهیر» نیز هست خداوند بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تاییدی دیگر زد.

واقعه مباهله در سال نهم هجری روی داد و آیه ۶۱ سوره مبارکه آل عمران به آن اشاره دارد و این روز به معنای درخواست لعن و نفرین الهی برای اثبات حقانیت است و بین دو طرفی رخ می‌دهد که هر کدام ادعای حقانیت دارند.

این واژه در تاریخ اسلام به ماجرایی اشاره دارد که طی آن پیامبر اکرم (ص) پس از مناظره با مسیحیانِ نجران و ایمان نیاوردن آنان پیشنهاد مباهله داد و آنان پذیرفتند و با این حال مسیحیان نجران در روز موعود از این کار خودداری کردند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت سه هزار مسجد دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha