راهبرد وزیر جهاد کشاورزی برای رفع مشکل بازار فروش برنج مازندران چیست

ساری- ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که علاوه بر ساماندهی بازار محصولات کشاورزی، برای واردات برنج نیز شرط گذاشته شده است، گفت: این شرط خرید محصولات داخلی این قلم غذایی از سوی وارد کنندگان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد علی نیکبخت روز پنجشنبه در ادامه برنامه سفر به مازندران در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران در ساری افزود: امسال با دستور شخص رییس جمهور خط اعتباری ویژه برای خرید برنج به بانک مرکزی و بانک کشاورزی ایجاد شده است.

وی با بیان این که خرید برنج در استان های شمالی شروع شده است، بیان داشت: واردات برنج نیز به شرط اجرای تعهدات با خرید برنج داخلی شده است.

نیکبخت گفت: تمامی تعهدات وزرای جهاد کشاورزی گذشته را نیز پیگیری و عملی خواهیم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که شمال کشور در تولیدات محصولات کشاورزی نقش محوری در امنیت غذایی دارد، گفت: مازندران در تولید ۱۴محصول صاحب نام و تعیین کننده است.

وی افزود: تولید، سرمایه گذاری و امنیت غذایی مازندران باید پشتیبانی ویژه شود.

این مقام مسوول با اظهار این که تنظیم بازار و تامین غذا با نگاه ویژه به تولید و بهره برداران است، تصریح کرد: تنظیم بازار در وزارت جهاد کشاورزی با هدف واردات نیست.

راهبرد وزیر جهاد کشاورزی برای رفع مشکل بازار فروش برنج مازندران چیست

نیکبخت ادامه داد: نگاه تنظیم بازار به تولید در داخل است و واردات باید متناسب با نیاز باشد.

وی اظهار داشت: طرح های آب و خاک مازندران به عنوان زیر ساخت مهم کشاورزی باید به صورت ویژه دیده شود.

وزیر جهاد کشاورزی از خرید۶ میلیون تن گندم به ارزش ۹۰ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: تا کنون ۵۰ هزار میلیارد تومان تامین و پرداخت شد.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع تامین اعتبار برای پرداخت گندم کشاورزان، مقرر شد در جلسه هیات دولت چهارشنبه هفته آینده وزارت نفت این مبلغ را تامین کند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اکنون ملاک تسویه حساب با گندم کاران طبق قیمت ۱۵ هزار تومان است.

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود. استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد زمین کشاورزی کشور، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

راهبرد وزیر جهاد کشاورزی برای رفع مشکل بازار فروش برنج مازندران چیست

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha