۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85168628
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر جهادکشاورزی از مجتمع پرورش میگوی گمیشان دیدن کرد
بازدید وزیر جهاد کشاورزی از واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی میگو در گمیشان

گرگان - ایرنا - وزیر جهادکشاورزی صبح امروز پنجشنبه از مجتمع پرورش میگوی شهرستان مرزی گمیشان دیدن کرد و در جریان آخرین وضعیت طرح پرورش این گونه آبزی و همچنین طرح‌های توسعه زیرساختی توسعه شیلات منطقه قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نیکبخت را در بازدید از مجتمع پرورش میگو و یک طرح‌ صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه شیلاتی در شهرستان گمیشان، رییس سازمان شیلات کشور، مدیران کل جهادکشاورزی، دامپزشکی استان، فرماندار و مسوولان محلی همراهی می‌کردند.

مدیرکل شیلات گلستان با ارایه گزارشی از ظرفیت‌های پرورش آبزبان در این استان، گفت: گلستان در حوزه پرورش آبزیان تنوع بسیاری دارد که نمونه بازر آن پرورش میگو و تولید ماهی قزل آلا در قفس و پِن در ساحل خزر با تولید ۳۰۰ تُن در سال جاری است.

وزیر جهادکشاورزی از مجتمع پرورش میگوی گمیشان دیدن کرد

اسماعیل جباری خواستار مساعدت برای توسعه پرورش آبزبان در زمین‌های شور مستعد شمال استان و حمایت از توسعه مرکز تکثیر میگو شد.

به گزارش ایرنا تنها مرکز پرورش میگوی شمال کشور در ۱۰ کیلومتری ساحل گمیشان قرار دارد که از یک دهه پیش با استفاده از آب دریای خزر فعال است.

براساس گزارش شیلات گلستان، ذخیره‌سازی بچه میگو در مجتمع گمیشان برای هزار و ۶۰۰ هکتار و رهاسازی حدود ۲۷۰ میلیون قطعه در سال جاری برنامه ریزی شده است که روزهای پایانی را طی می کند.

امسال برداشت میگو در مجتمع گمیشان، سه هزار و ۶۰۰ تُن پیش بینی شده که جمع‌آوری محصول از مزارع از میانه شهریورماه به مدت یک ماه آغاز خواهد شد.

وزیر جهادکشاورزی از مجتمع پرورش میگوی گمیشان دیدن کرد

سال زراعی قبل تولید میگو از استخرهای پرورش در مجتمع گمیشان، سه هزار و ۱۰۰ تُن محصول بود که نسبت به سال زراعی قبل ۱۰۰ درصد رشد داشت.

بیش از ۸۰ درصد میگوهای برداشت شده در گلستان پس از عمل‌آوری و بسته‌بندی قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را دارد.

به گفته کارشناسان شیلات گلستان، میگوی تکثیری در مجتمع گمیشان از نوع وانامی است که این گونه به علت شوری کم آب و اقلیم و خاک مناسب طی ۱۲۰ روز پرورش یافته و به وزن ۱۵ گرم می‌رسد.

به گزارش ایرنا، سفر محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی به گلستان از عصر دیروز چهارشنبه آغاز شد و وی در این سفر ضمن بازدید از بزرگترین طرح آبیاری نوین تحت فشار کشور در زمینی به مساحت چهار هزار هکتار در منطقه انبارالوم شهرستان آق‌قلا، در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه قرار گرفت و با تعدادی از کشاورزان ذی نفع این پروره به گفت و گو نشست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha