همکاری استانداری هرمزگان و سپاه پاسداران برای محرومیت‌زدایی

بندرعباس - ایرنا - تفاهم نامه محرومیت‌زدایی چند جانبه شامگاه چهارشنبه بین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و استانداری هرمزگان به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار هرمزگان در آیین امضای این تفاهم نامه، سپاه را یار همیشه همراه در روزهای سخت کشور دانست و گفت: سپاه پاسداران همواره پیش‌رو در محرومیت‌زدایی بوده است و هر جایی هم که مشکلی به وجود بیاید نخستین نهادی است که به کمک مردم می‌آید.

مهدی دوستی با اشاره به خدمات گسترده‌ی سپاه در بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله افزود: امروز توافق بزرگی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام شد که طی آن مجموعه بسیار بزرگی از پروژه‌های عمرانی و پروژه‌های محرک رشد در استان اجرا خواهد شد.

وی بیان‌ کرد: اشتغال، آبخیزداری، احیای قنوات، راهسازی، بهداشت، درمان و آموزش از جمله موارد توافق شده در تفاهم نامه است که در بازه‌ای سه ساله اجرایی می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان‌کرد: در برخی محلات هدف نیز طرح‌های ویژه‌ای دیده شده است و تسهیلاتی نیز از منابع تبصره ۱۸ برای دامپروری و مشاغل خرد اختصاص پیدا کرده است که با استفاده آن‌ها تلاش خواهیم کرد در بازه سه ساله بخشی از مشکلات مردم را در حوزه‌های زیرساختی و تولید ثروت حل کنیم.

فیلم

هدف قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) رسیدگی به رفع محرومیت زدایی در جامعه است

فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) نیز در این آیین عنوان‌کرد: این قرارگاه با مجموعه نهادهای حمایتی تشکیل شده و هدف‌گذاری آن رسیدگی به حل محرومیت در جامعه محروم است و این مهم با تولید ثروت محقق خواهد شد و منجر به کاهش مشکلات می‌شود.

سردار جمال الدین آبرومند افزود: اگر ظرفیت‌ها ایجاد شد و ثروت را در روستاها ایجاد کردیم باید زیرساخت ماندن را نیز در روستاها توسعه دهیم، از این رو راهبرد اصلی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) توانمندسازی مناطق محروم و روستایی است.

وی روستایی‌ها را کم‌توقع‌ترین اقشار انقلاب دانست و عنوان‌کرد: نباید از کیفیت خدمات‌رسانی در روستاها کم بگذاریم چرا که توجه نداشتن به کیفیت مصداق تضییع بیت‌المال است و کار جهادی در این حوزه یعنی کارها را دقیق و با کیفیت انجام دهیم.

حمایت مسوولان از ظرفیت‌های روستایی میل به ماندگاری در روستاها را افزایش می دهد

نائب‌ رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه زمینه ایجاد اشتغال پایدار در هر روستایی وجود دارد، گفت: حمایت مسوولان از ظرفیت‌های روستاها می‌تواند میل به ماندگاری در روستاها را افزایش دهد و مهاجرت معکوس را رقم بزند.

احمد مرادی با اشاره به بازدیدهایی که از برخی سدهای استان هرمزگان داشته است، بیان کرد: برخی سدها اگر لایروبی شوند، امکان ذخیره‌سازی آب در آن‌ها بالا خواهد رفت و همین امر می‌تواند تاثیر خود را در رونق کشاورزی نشان دهد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای کامل طرح‌های هادی روستایی نیز می‌تواند به ارتقای زیست روستایی کمک کند.

آیین امضای تفاهم نامه محرومیت‌زدایی که با حضور فرماندهان نیروهای مستقر سپاه در استان هرمزگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، به امضای مهدی دوستی استاندار هرمزگان، سردار جمال الدین آبرومند فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، سردار محمد زهرایی فرمانده سازمان بسیج سازندگی کشور و همچنین سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، معاونت عمرانی استانداری، منطقه یکم ندسا و سازمان برنامه و بودجه استان رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha