از ۱۷۰۰ تُن آسفالت ریزی تا رفع تصرف در شمیرانات

شمیرانات - ایرنا - به منظور ترمیم و بهسازی معابر، طی روزهای گذشته یکهزار و ۷۰۰ تُن در خیابان های شمال تهران آسفالت‌ریزی شد.

با گزارش خبرنگار ایرنا از شهرداری منطقه یک تهران، مجید افشاری معاون فنی و عمرانی این منطقه روز چهارشنبه گفت که عملیات تراش و روکش مکانیزه معابر اصلی ناحیه یک به منظور تسهیل در تردد شهروندان و خودروهای عبوری با پخش بیش از یک هزار و ۷۰۰ تن آسفالت بهسازی و ساماندهی شد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام در خیابان‌های شهید ثروتی، سعیدی، تاجیک، فربین، دیباجی شمالی با هدف بهسازی مسیر انجام شد.

بزرگراه ارتش سبز می شود

همچنین از شمیرانات خبر می رسد که رفیوژ میانی بزرگراه ارتش به عنوان یکی از شریان های مواصلاتی شمال تهران با کاشت گونه های گیاهی سبز می شود.

احسان صفایی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک پایتخت در این باره گفته، به منظور افزایش سرانه و توسعه فضای سبز منطقه عملیات عمرانی جهت احداث فضای سبز رفیوژ میانی بزرگراه ارتش از مقابل خیابان نخل تا بزرگراه امام علی (ع) در حال انجام است.

از ۱۷۰۰ تُن آسفالت ریزی تا رفع تصرف در شمیرانات

وی افزود: پس از اتمام عملیات عمرانی و فضاسازی مناسب عملیات کاشت درخت و درختچه به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع آغاز می شود.

صفایی این را هم گفت که بزرگراه ارتش یکی از بزرگراه های تهران است که جهت شرقی-غربی دارد، این بزرگراه که در شمال شرق تهران و در منطقه یک واقع شده است، از میدان ارتش آغاز شده و پس از گذشتن از تقاطع های بزرگراه های امام علی(ع)، شهید صیاد شیرازی، ازگل و بلوار نیروی زمینی به جاده لشگرک منتهی می‌شود.

رفع تصرف در حریم منطقه یک انجام شد

از سوی دیگر محمد علی باقری شهردار ناحیه کوهستان این منطقه هم خبر داد که تخریب و رفع تصرف کانکس و مستحدثات غیرقانونی در جاده شیردره توسط عوامل ناحیه کوهستان شهرداری منطقه یک انجام شد.

وی گفت که این کانکس ها و مستحدثات به مدت ۲۰ سال تحت تصرف متصرفان بوده است که توسط عوامل حریم بان، نیروهای ناحیه کوهستان، خدمات شهری، موتوری سنگین منطقه و... در انتهای خیابان کوهسنگی (شیر دره) رفع تصرف شد.

منطقه یک شهرداری تهران در منتهی‌الیه شمال شرقی این شهر واقع شده‌ است و شمالی‌ترین منطقه شهر تهران به حساب می‌آید.

این منطقه از شمال (شمیران) به رشته‌ کوه البرز، از غرب به منطقه اوین، از جنوب به بزرگراه شهید چمران و بزرگراه مدرس و بزرگراه شهید صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha