دعوت عمومی میراث فرهنگی فارس برای ایده‌پردازی باز زنده‌سازی بافت تاریخی شیراز

شیراز - ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس از علاقه‌مندان خواست تا ایده‌های گردشگری خود را برای باز زنده‌سازی بافت تاریخی شیراز ارایه کنند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس چهارشنبه به نقل از سید مؤید محسن نژاد افزود: استان جاذبه‌های فراوانی برای توسعه صنعت گردشگری دارد و لازم است با ارایه ایده‌های ناب، زمینه توسعه آن را فراهم شود.

وی اظهار کرد: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس آماده معرفی سرمایه‌گذاران برای اخذ تسهیلات و صدور مجوز برای سرمایه‌گذاری در گردشگری این منطقه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس با تاکید بر لزوم تشویق مردم به حفاظت و نگهداری از آثار و خانه‌های تاریخی، گفت: ۳۶۰ هکتار بافت تاریخی در شیراز وجود دارد که بیشتر بناهای آن قابلیت تبدیل به مکان‌های گردشگری فرهنگی، هنری و خدماتی را دارند.

محسن نژاد با بیان اینکه هر بنای تاریخی در بافت می‌تواند تبدیل به یک مکان گردشگری شود، یادآور شد: برای نخستین بار در کشور محله بالا کفت در بافت تاریخی شیراز به‌عنوان محله پایلوت صنایع‌دستی انتخاب شده و قرار است ۵۰ خانه این محله به مراکز تولید، آموزش و عرضه صنایع‌دستی تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی شیراز برای رونق و توسعه گردشگری از اهداف اساسی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس است تا با این اقدام معضلات این بافت به فرصت‌ها تبدیل شود.

وی گفت: بافت تاریخی شیراز ماهیتی بین بخشی دارد و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با توجه به رسالت ذاتی خود آماده هرگونه همکاری با بخش خصوصی و دولتی برای زنده نگه‌داشتن و احیای بافت تاریخی شیراز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha