۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85167834
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند قدیمی صدور مجوز صیادان در خوزستان اصلاح می‌شود

اهواز- ایرنا- مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: روند قدیمی و غیر بهینه صدور مجوز صیادان برای صید ماهی در استان به ویژه در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اصلاح می‌شود.

به گزارش ایرنا امید احمدی روز چهارشنبه در نشست بررسی و رفع مشکلات جامعه صیادی استان خوزستان در محل این اداره کل بیان کرد: پیگیر هستیم تا اعتبار زمانی مجوز سفرصیادی صایادان در خوزستان، مشابه استان‌های ساحلی دیگر به یک ماه افزایش یابد.

وی افزود: جامعه صیادی استان با مشکلاتی همچون تعدد دریافت مجوز سفر، مسائل روند بیمه تامین اجتماعی و تحویل سوخت به شناورها مواجه هستند که برای رونق این شغل و کمک به تامین این ماده غذایی در استان باید این مشکلات برطرف شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: مشکلات جامعه صیادی آبادان و خرمشهر به عنوان شهرستان‌هایی که بیشترین میزان صیادی را در استان دارند ناشی از کوتاه بودن اعتبار مجوز سفر است.

وی افزود: تعدد دریافت این مجوز نیز به یکی از مشکلات اصلی صیادان تبدیل شده است به نحوی که قایق‌های صیادی باید سه بار و لنج‌های صیادی ۲ بار در ماه باید این مجوز را دریافت کنند.

احمدی اظهارکرد: مجوز تلاش صید صیادان در دیگر استان‌ها به صورت ماهانه انجام می‌شود، این روند در خوزستان نیز باید عملیاتی شود و دستگاه‌های مربوطه باید در این مسیر کمک کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان ادامه داد: تمامی درخواست های مجوز برای شروع کسب و کارها باید بر بستر سامانه ملی مجوزها صادر شود ، هر شخص و متقاضی می‌تواند با تکمیل مدارک و رعایت شرایط مندرج در سامانه مجوز کسب و کار مورد نظر خود را دریافت و به فعالیت خود بپردازد.
احمدی افزود: در فرآیند اخذ مجوز کسب و کار بر بستر ملی مجوزها، حذف امضاهای طلایی و تسریع در روند صدور مجوز و جلوگیری از مراجعه حضوری متقاضیان از مهمترین مزایای این درگاه است.

استان خوزستان پس از سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و بوشهر رتبه چهارم صید و صیادی را در کشور دارد.

صید و صیادی اشتغال اغلب مردم در مناطق ساحلی خوزستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha