۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۸:۲۵
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85167712
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار و۳۲۱ رشته دام صیادی در سواحل گیلان جمع‌آوری شد

رشت - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات گیلان از جمع‌آوری پنج هزار و ۳۲۱ رشته دام ماهیان استخوانی و غضروفی صیادان غیرمجاز طی سه ماه نخست سال ۱۴۰۲ در سواحل استان گیلان از آستار تا چابکسر خبر داد.

سرهنگ کیوان عاشوری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سه ماه نخست امسال پنج هزار و ۱۲۶ رشته دام ماهیان استخوانی به ارزش بیش از ۴۱۰ میلیون تومان و ۱۹۵ رشته دام ماهیان غضروفی به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از صیادان غیرمجاز در سواحل گیلان جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به هزار و ۹۷۷ نفرساعت گشت ساحلی و دریایی انجام شده طی ماههای گذشته گفت: چهار فروند انواع قایق‌های موتوری، ۲ فروند قایق پارویی، ۴۰ دستگاه انواع لاکش صیادی(نوع خاصی از تور ماهیگیری) در این گشت‌ها توقیف شد.

عاشوری افزود: یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات طی هزار و ۳۳۳ گشت ساحلی، ۶۴۴ گشت دریایی، ۴۱ عملیات مشترک با دریابانی و ۵۸ مرحله تفتیش بازار ماهی فروشان، ۵ فقره پرونده صید غیرمجاز تشکیل داد و ۱۰ متهم در این راستا دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ادوات صیادی به نفع دولت توقیف و پس از احراز هویت افراد باز گردانده می شوند، تصریح کرد: در سه ماه گذشته ۱۴۴ مورد ماهی استخوانی به وزن ۳۳ کیلوگرم از صیادان غیرمجاز در گیلان کشف و ضبط شد.

در حال حاضر در ۳۰۰کیلومتر نوارساحلی گیلان هفت پایگاه حفاظت منابع آبزیان وجود دارد که به طور شبانه روزی مشغول حراست از دریا و ساحل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha