سخنگوی صنعت برق: تاکنون قطعی برنامه‌ریزی شده نداشتیم

 تهران- ایرنا- سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه  تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی برق برای مردم در نظر گرفته شده است، گفت: تاکنون قطعی برنامه‌ریزی شده در برق نداشتیم و قطعی‌هایی که رخ داده بر اثر حوادث و گرمای هوا بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مصطفی رجبی مشهدی» در گفت‌وگویی افزود: پیش‌بینی می‌شود مصرف برق کشور با بیشترین رشد (۶ درصد) به عدد ۷۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد که برای تامین برق تا این میزان برنامه‌ریزی شده است که بتوانیم پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: بیشترین اوج مصرفی که روی داده عدد ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات است که در مقایسه با سال گذشته ۳ هزار مگاوات بیشتر است که با این احتساب تاکنون ۴.۳ درصد رشد مصرف رقم خورده است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: تاکنون توانسته‌ایم این میزان برق را بخشی از طریق نیروگاه‌ها و بخشی هم با طرح‌های مدیریت مصرف تأمین کنیم.

رجبی مشهدی گفت: طول شبکه برق در سراسر کشور بسیار گسترده است و اینها در معرض بلایای طبیعی است، همچنین تجهیزات این شبکه ممکن بر اثر افزایش مصرف برق و هوای گرم دچار آسیب و قطعی شوند.

وی افزود: مشترکان در هنگام قطعی برق می‌توانند با شماره ۱۲۱، همکاران ما در شرکت‌های توزیع را مطلع کنند و آن‌ها نیز در کمترین زمان ممکن شبکه را به حالت اولیه برگردانند.

پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی برق برای مردم

این مقام مسوول گفت: حدود ۴۰۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی بوده است که در قبض برق بیش از ۳۵ درصد از مشترکانی که کنتور آن‌ها قرائت شده، درج شده ویا صورت‌حساب تنها کاهش‌یافته است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه میزان صرفه‌جویی بخش خانگی، پارسال حدود ۴.۵ درصد بود که حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات تأثیر داشت، ادامه داد: امسال برنامه‌ریزی این است که حدود ۲ هزار مگاوات کاهش مصرف از این طریق اتفاق بیفتد.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: زمان اوج مصرف ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ است، در این ساعت‌ها مشترکان از وسایل برقی پرمصرف نباید استفاده کنند.

وی گفت: همچنین مردم در این ساعت‌ها از دور کُند کولرهای آبی استفاده کرده و یا دمای کولرهای گازی را روی ۲۵ درجه تنظیم کنند. اگر مردم روی کولرهای آبی از سایه‌بان استفاده کنند و کولر را روی دور کُند بگذارند ۵۰ درصد از مصرف برق کاسته می‌شود.

رجبی مشهدی بیان کرد: برای کولرهای گازی نیز با افزودن هر درجه، ۳ درصد مصرف برق کولرگازی کم می‌شود، در واقع اگر دمای کولرگازی از ۱۷ روی ۲۵ درجه تنظیم شود حدود ۲۰ درصد مصرف برق آن کم می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، وزارت نیرو و صنعت برق امسال باهدف ترغیب مردم به رعایت الگوی مصرف طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی را به اجرا گذاشت.

بر اساس این طرح همه مشترکان می‌توانند به هر میزانی که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند از پاداشی به میزان ۲۰ برابر قیمت فروش برق به مشترکان برخوردار شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha