۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۸:۱۸
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85167226
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جایزه ۶ میلیارد ریالی برای اسب‌های برتر هفته یازدهم کورس گنبدکاووس

گنبدکاووس- ایرنا- رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس گفت: کمیته برگزاری کورس اسبدوانی بهاره - تابستانه این شهرستان برای اسب‌ها، مالکان، مربیان و چابک‌سواران اول تا سوم هفته یازدهم این رخداد ورزشی پنج میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال جایزه نقدی تعیین کرد.

بهروز نیازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای شرکت در هفته یازدهم مسابقات کورس بهاره - تابستانه گنبدکاووس که قرار است عصر فردا پنجشنبه ۲۲ تیرماه با حضور علاقمندان به این رشته ورزشی در مجموعه سوارکاری شهرستان برگزار شود، مالکان ۴۵ راس اسب از ۲ نژاد ترکمن و تروبرد نام‌نویسی کردند.

وی اضافه کرد: هفته یازدهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس در ۶ کورس شامل سه دور هزار متری، ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری و یک دور هزار و ۵۵۰ متری برگزار می‌شود.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس همچنین با اشاره به برگزاری همزمان مسابقات اسبدوانی کورس بهاره - تابستانه "بندرترکمن" از حدود ۲ ماه پیش ادامه داد: مطابق برنامه ریزی انجام شده، مسابقات این شهرستان ساحلی گلستان هر هفته جمعه و مسابقات گنبدکاووس نیز هر هفته پنجشنبه برگزار می‌شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha