۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۹
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85166859
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوریه: سیاست‌های گستاخانه آمریکا تهدیدی جدی برای صلح و امنیت جهانی است

تهران-ایرنا- وزارت امورخارجه سوریه تداوم ارسال تسلیحات توسط آمریکا و متحدانش به اوکراین را محکوم و تأکید کرد که هدف از این اقدام افزایش کشتار و ویرانی است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری سانا، یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه گفت: ادامه تهیه سلاح توسط دولت آمریکا و برخی از متحدان غربی آن برای کی‌یف با هدف افزایش کشتار و تخریب، اقدامی غیراخلاقی است و سیاست‌های ریاکارانه آنها را برملا می‌کند و موید بی‌مسئولیتی دولت آمریکا و متحدان غربی آن است.

این منبع افزود: سوریه به شدت این اقدام خطرناک آمریکا را محکوم می‌کند و از همه کشورهای جهان می‌خواهد سیاست‌های بی‌پروای دولت آمریکا را که تهدیدی جدی برای امنیت و صلح در سراسر جهان است مهار کنند.

این منبع ادامه داد: برنامه‌های خطرناک آمریکا برای تامین بمب‌های خوشه‌ای برای کی‌یف، برخلاف توافق‌های بین‌المللی و هشدارهای سازمان ملل متحد، جنگ تهاجمی ائتلاف غربی علیه فدراسیون روسیه را طولانی‌تر می‌کند و منجر به تشدید تنش و نتیجه آن فاجعه‌بار خواهد بود که آینده بشریت را تهدید می‌کند.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که برغم هزینه‌های گزاف تسلیحاتی در جنگ اوکراین و روسیه به هدف مورد نظرش دست نیافته، به تازگی ارسال مهمات و بمب های خوشه ای را به کی یف تایید کرده که این مساله موجی از انتقادها در جهان درمورد استفاده از این سلاح ممنوعه را به دنبال داشته است.

به باور کارشناسان روابط بین الملل، این اقدام آمریکا در ارائه بمب های خوشه ای در قالب بسته نظامی جدید علاوه بر دمیدن بر شعله های آتش جنگ میان روسیه و اوکراین، می تواند موجبات آغاز جنگ جهانی سوم را در جهان فراهم آورد.

اگر چه آمریکا مدعی شده است پیش از ارائه بمب های خوشه ای به اوکراین، از نزدیک با متحدان خود مشورت کرده است، اما واکنش کشورهای مختلف روی دیگری از این سکه را نمایان می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha