مادورو: مجوز صادرات محدود گاز مایع آمریکا به ونزوئلا، نوع جدیدی از استعمار است

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری ونزوئلا با دفاع از حق «آزادی اقتصادی مطلق» این کشور، مجوز آمریکا برای صادرات گاز مایع به این کشور حوزه دریای کارائیب را «تلاش جدیدی برای استعمار» کاراکاس توصیف کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از تارنمای اسپوتنیک موندو، نیکلاس مادورو در انتقاد به مجوز صادر شده از سوی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر صادرات گاز مایع به این کشور حوزه دریای کارائیب برای بازه زمانی یک ساله، گفت: اتخاذ سیاست صدور مجوز خرید محدود به ونزوئلا از سوی آمریکا با آگاهی نسبت به نیاز ما به آن فرآورده نفتی جای تعجب داشته و این سوال را پیش می آورد که این [رویکرد] چیست.

وی از طریق کانال تلویزیون دولتی اعلام کرد: به همین دلیل است که ما باید از شر این تحریم‌ها خلاص شویم و ونزوئلا دوباره استقلال مطلق خود را از هرگونه اقدام قهری و از هرگونه قصد استعمار به دست آورد.

رئیس دولت ونزوئلا از آزادی تجارت و آزادی اقتصادی «مطلق» این کشور که با بیش از ۹۰۰ تحریم اعمال شده توسط آمریکا مواجه است، دفاع کرد.

طبق اعلام دولت ونزوئلا، اعمال بیش از ۹۰۰ اقدام قهری علیه کاراکاس موجب کاهش ۹۹ درصدی درآمد این کشور شده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در تارنمای رسمی خود اعلام کرد: تمامی معاملات مربوط به صادرات یا صادرات مجدد، مستقیم یا غیرمستقیم گاز مایع به ونزوئلا که شامل دولت ونزوئلا، شرکت دولتی نفت ونزوئلا (PDVSA) یا هر نهادی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم مالک PDVSA با بهره ۵۰ درصد یا بیشتر است، تا ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۴ (۲۰ تیر ۱۴۰۳) مجاز است.

مجوز صادر شده، اجازه پرداخت با نفت یا محصولات و مشتقات نفتی را نمی‌دهد و همچنین معاملاتی را که پیشتر توسط مقررات تحریم علیه این کشور حوزه دریای کارائیب ممنوع شده بود، امکان‌پذیر نمی‌کند.

شرکت دولتی نفت ونزوئلا، بیش از ۶ سال است که با تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا مواجه است.

به گفته دولت مادورو، تحریم‌ها علیه این شرکت نفتی از هرگونه معامله در سیستم مالی ایالات متحده، از تامین مالی گرفته تا خرید قطعات یدکی یا قرارداد تعمیر و نگهداری جلوگیری می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha