تهران در فهرست اکونومیست/ سخنگوی شورای شهر: برخی آمارها متاثر از قدرت‌های سیاسی دنیا است

تهران - ایرنا- سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به آمارهای مجله اکونومیست در مورد بهترین و بدترین شهرهای جهان برای سکونت و درج نام تهران در رده های پایین این فهرست، گفت: گاهی اوقات در پشت برخی آمارها، نقطه نظرات قدرت های سیاسی بزرگ دنیا مشاهده می شود.

به گزارش ایرنا، مجله اکونومیست همه ساله فهرستی در خصوص بهترین و بدترین شهرهای جهان برای سکونت منتشر می کند؛ در فهرست سال ۲۰۲۳ این مجله تهران نیز به قعر جدول شهرهای قابل سکونت نزدیک شده است.

علیرضا نادعلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره آمار منتشر شده از مجله اکونومیست که تهران را در رده های پایین شهر قابل سکونت در جهان قرار داده است، اظهار داشت: گاهی آمارهای بین المللی برای محاسبات ما مفید هستند، به طوری که گاهی اوقات آمارهای درست می تواند مبنای پژوهش های خوب قرار گیرند، اما گاهی اوقات مجموعه های بین المللی تحت امر سازمان های سیاسی اداره می شوند و ممکن است آمارهای غلطی تولید کنند.

وی با بیان اینکه انسان وقتی به زیرمجموعه های سازمان ملل نگاه می کند، دچار گمگشتگی می شود، اظهار داشت: گاهی اوقات در پشت این آمارها، نقطه نظرات قدرت های سیاسی بزرگ دنیا مشاهده می شود و گاهی اوقات نیز آمار از سوی متخصصان ارائه می شود.

نادعلی تاکید کرد: نمی توان همه مسائل را به صورت ۱۰۰ درصدی به این آمارها ارجاع داد، اما آنچه مسلم است ما خودمان چشم، عقل و تخصص داریم و مجموعه متخصصان در کشور با تعداد و تنوع زیاد و سلایق مختلف، دانشگاهیان و نخبگان حضور دارند و در مورد زیست در تهران هم نظرات انتقادی، مثبت و منفی زیادی دارند که همه اینها قابل استفاده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با طرح این پرسش که آیا می توانیم ادعا کنیم تهران مشکلی از جمله آلودگی هوا و ترافیک ندارد؟ اظهار کرد: مهم این است که ما ایستاده ایم و راه حل های مختلف را روی میز گذاشته ایم و به شکل علمی و منطقی برای رفع مسائل اقدام می کنیم.

وی افزود: مدیریت شهری تهران بیکار ننشسته تا آیه یاس بخواند، بلکه با هم افزایی و تعامل در راستای توسعه شهر گام برمی دارد و «امید را فریاد می زند».

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha