تشدید اختلاف تل‌آویو-واشنگتن/بایدن به حمایت از ناآرامی‌ها متهم شد

 تهران-ایرنا- یک عضو کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی از وجود هماهنگی بین دولت دموکرات آمریکا با مخالفان، برای ایجاد ناآرامی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد و گفت که بیانیه های دولت آمریکا با هماهنگی «یائیر لاپید» نخست وزیر سابق و «ایهود باراک» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نوشته شده اند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نشنال نیوز»، «آمیخای چیکلی» وزیر امور صهیونیست های مقیم خارج از سرزمین های اشغالی به دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به خاطر حمایت نکردن از کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی حمله کرد.

وی، مخالفان از جمله «یائیر لاپید» نخست وزیر سابق و رهبر حزب «یش عتید» را از عوامل پشت پرده صدور بیانیه بایدن علیه کابینه نتانیاهو اعلام کرد و گفت: بیانیه های دولت آمریکا با هماهنگی لاپید و «ایهود باراک» نخست وزیر اسبق (رژیم صهیونیستی) نوشته شده اند.

این عضو کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی گفت: دستیاران بایدن هر وقت بخواهند آتش اعتراضات را در اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) شعله ور کنند با باراک و لاپید هماهنگی می کنند.

چیکلی از لاپید به عنوان مضرترین سیاستمدار تاریخ رژیم صهیونیستی یاد کرد که فردی افراطی با اخلاقی بچه‌گانه است.

وی با اشاره به تصویب قرائت اول لایحه تغییرات قضائی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفت: دیگر، ضرورتی برای برگزاری مذاکره با مخالفان درباره این لایحه وجود ندارد.

تهدید معترضان به محاکمه

این مقام صهیونیست، معترضان علیه کابینه حاکم را تهدید کرد و گفت: همانطور که معترضان به خروج (رژیم صهیونیستی) از غزه محاکمه شدند، شورشی هایی هم که خیابان ها را مسدود می کنند، باید برای این کار خود تنبیه شوند.

به گزارش ایرنا، معترضان به لایحه تغییرات قضائی مطرح شده توسط کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی، امروز سه شنبه در خیابان‌ها چادر زده و با بستن تقاطع‌ها، مانع عبورو مرور خودروها شدند.

معترضان به لایحه تغییرات قضائی که امروز را «روز اختلال» نامیده اند، قرار است در صدها نقطه از سرزمین های اشغالی تظاهرات و نظم عمومی را به هم بزنند و مانع عبورو مرور خودروها شوند.

براساس این گزارش، تظاهرات اصلی قرار است ساعت ۴ بعد از ظهر به وقت محلی در فرودگاه «بن گورین» اتفاق بیافتد.

تظاهرات مقابل محل اقامت رئیس رژیم صهیونیستی و سفارت آمریکا در تل آویو نیز قرار است ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر انجام شود.

تظاهرات «روز اختلال» ساعت ۸ عصر در سراسر سرزمین های اشغالی از جمله خیابان «کاپلان» از خیابان های اصلی تل آویو برگزار خواهد شد.

همچنین، شب گذشته و همزمان با برگزاری جلسه کنست رژیم صهیونیستی برای بررسی بخشی از لایحه جنجالی تغییرات قضایی در اولین مرحله بررسی، منابع خبری از تظاهرات در مقابل ساختمان کنست و ورود چند معترض به آن خبر دادند.

ماموران امنیتی رژیم صهیونیستی با معترضان به این لایحه که در ورودی‌های کنست حضور داشتند، درگیر شدند و شماری را بازداشت کردند.

کابینه حاکم رژیم صهیونیستی قصد دارد تا پیش از شروع تعطیلات تابستانی کنست در پایان ماه جولای، لایحه تغییرات قضائی را تصویب کند.

تلاش کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی برای تسلط بر دستگاه قضائی این رژیم و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده است.

روسای گروه‌های مخالف در رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha