معضل معتادان متجاهر در تربت حیدریه ناشی از کمبود مکان نگهداری است

تربت‌حیدریه - ایرنا - رییس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه با تایید رها بودن معتادان متجاهر در سطح خیابانها و معابر شهرستان گفت که این معضل ناشی از ظرفیت تکمیل کمپ نگهداری آسیب دیدگان اجتماعی است.

فاطمه صادق‌امیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون کمپ ماده ۱۶ (محل نگهداری معتادان) تربت حیدریه با ظرفیت پذیرش ۱۸۸ نفر تکمیل است لذا برای نگهداری و درمان سایر آسیب دیدگان اجتماعی شهرستان فاقد مکان مناسب هستیم.

وی اضافه کرد: از دیگر سو کمپ ماده ۱۶ تربت حیدریه فقط امکان پذیرش معتادان مرد را دارد و معتادان زن باید برای درمان به مشهد منتقل شوند که باعث تشدید این معضل اجتماعی در سطح شهرستان شده است.

معضل معتادان متجاهر در تربت حیدریه ناشی از کمبود مکان نگهداری است

وی در پاسخ به گلایه شهروندان تربت حیدریه از رها بودن معتادان در سطح خیابانها و معابر که علاوه بر چهره زشت باعث بدآموزی بویژه برای کودکان شده است، گفت: جمع‌آوری و تحویل معتادان متجاهر به بهزیستی بر عهده پلیس مبارزه با مواد مخدر تربت حیدریه با مدیریت دادسرا است ولی در مجموع عمده ترین چالش کمبود فضای مناسب برای نگهداری و درمان آسیب دیدگان است.

رییس بهزیستی در خصوص تعداد معتادان متجاهر تربت حیدریه اظهار کرد: آمار دقیقی نداریم زیرا به سبب ورود معتادان متجاهر از دیگر شهرهای همجوار؛ جمعیت آنها شناور است.
صادق امیری در خصوص همکاری سایر نهادها برای جمع آوری و درمان معتادان متجاهر گفت: همکاری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه فقط محدود به تحویل دارو و متادون است.

معضل معتادان متجاهر در تربت حیدریه ناشی از کمبود مکان نگهداری است

بر پایه مشاهدات خبرنگار ایرنا مستند به گزارش های مردمی و تصاویر موجود گرفته شده، معضل معتادان متجاهر بویژه در ساعات اولیه صبح در سطح خیابانها و معابر شهر حتی محدوده فرمانداری، دادسرا، نیروی انتظامی، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نیز مشهود است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد از جمله شهرهای مهم و بزرگ خراسان رضوی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha