کتاب‌فروشی نویسندگان مستقل/ فروش کتاب‌های دهه۷۰ با قیمت قدیمی

تهران- ایرنا- یکی از مدیران کتاب‌فروشی بوک‌موکا با بیان اینکه آثار نویسندگانی که رمان اول آن‌ها منتشر شده و به شکل گسترده پخش نشده است، در قفسه‌های این کتاب‌فروشی امکان ارائه دارد، گفت: نویسنده می‌تواند کتابش را مستقیم به این کتاب‌فروشی بیاورد و مطمئن باشد جایی برای معرفی و عرضه کتابش وجود دارد.

فرناز شهیدثالث با اشاره به فعالیت کافه کتاب فلسفه درباره راه‌اندازی کتاب‌فروشی بوک‌موکا در این کافه کتاب به خبرنگار کتاب ایرنا گفت: بیش از یک سال است که سیدمحمد طباطبایی مدیریت کافه کتاب فلسفه را برعهده دارد، اما بخش کتاب‌فروشی آن خیلی فعال نبود. اوایل خرداد ۱۴۰۲ بود که او به من پیشنهاد داد تا بخش کتاب‌فروشی کافه فلسفه را به شکل رسمی راه‌اندازی کنیم.

نویسنده رمان محرمانه میلان که پیش از این، تجربه فعالیت به عنوان کتاب‌فروش را داشته است، ادامه داد: سال‌ها است به شکل تخصصی در حوزه معرفی و ترویج کتاب، به خصوص ادبیات داستانی متمرکز بودم، با توجه به اینکه کافه کتاب فلسفه هر روز و حتی پنج‌شنبه و جمعه‌ها باز است، ضروری بود تا اقدامات توسط دونفر انجام شود؛ در نتیجه با شاهد رشیدی که دکترای کتابداری دارد، گفت‌وگو کردم و او هم پذیرفت.

این مروج کتاب و کتابخوانی درباره تامین کتاب‌ها دراین کتاب‌فروشی توضیح داد: در کافه کتاب فلسفه تعدادی کتاب از قبل وجود داشت که بیشتر انجمن حکمت و فلسفه آن‌ها را تهیه کرده بود. همچنین کتاب‌های تعدادی از ناشران مانند نشر آرادمان به مدیریت علیرضا بهرامی در سال‌های گذشته در این کافه جای گذاری شده بود، به همین دلیل برای مرتب و فهرست کردن کتاب‌ها به زمان نیاز داشتم.

او ادامه داد: از طرفی با شرکت‌های پخش و ناشران گفت‌وگو کردم و برخی از ناشران مانند محسن فرجی مدیر انتشارات خزه، نشر نونوشت، نشر نسک، نشر سیب سرخ، نشر نیلوفر و نشر ناهید حمایت کردند؛ البته برخی از کتاب‌ها هنوز به کتاب‌فروشی نرسیده است.

کتاب‌فروشی نویسندگان مستقل/ فروش کتاب‌های دهه۷۰ با قیمت قدیمی

فروش کتاب چاپ قدیم به قیمت پشت جلد

شهیدثالث درباره برنامه‌هایی که در کتاب‌فروشی بوک‌موکا اجرا خواهد کرد، گفت: می‌توانیم برای کافه کتاب بوک‌موکا چند ویژگی در نظر بگیریم، کتاب‌فروشی که در کافه فعال باشد، ویژگی‌های متفاوتی نسبت به کتاب‌فروشی‌های مستقل دارد، کافه‌کتاب‌ها محدودیت‌ها و قابلیت‌هایی دارند. از جمله اینکه با توجه به فضای کافه و همراهی سیدمحمد طباطبایی می‌توانیم نشست‌هایی را به صورت هفتگی در فضای کافه برگزار کنیم. به همین منظور با نشر نیلوفر هماهنگی‌هایی انجام شده است.

امکان خرید کتاب شعر و داستان ۱۰ هزار تومانی در کتاب‌فروشی بوک‌موکا وجود دارد

این نویسنده با اشاره به اینکه امکان برگزاری جلسه‌های رونمایی در کافه کتاب وجود دارد، ادامه داد: کافه کتاب، فضایی فرهنگی است؛ در نتیجه این اقدامات نویسندگان، شاعرها، ناشران و فعالان فرهنگی می‌توانند سود دو طرفه داشته باشند. برای مثال با سه روان‌شناس متبحر گفت‌وگو کردم تا کتاب‌های روان‌شناسی خوبی را که برای این روزها و شرایط روحی و جمعی مناسب است، در جلساتی معرفی و درباره آن‌ها صحبت کنیم.

او با تاکید بر اینکه مخاطبان شعر و داستان می‌توانند در کتاب‌فروشی بوک‌موکا، کتاب را با قیمت قدیمی تهیه کنند، ادامه داد: در کتاب‌فروشی تعدادی کتاب‌های چاپ قدیم داریم، به همین منظور با ناشرانی که با ما همکاری می‌کنند، گفت‌وگو کردیم تا کتاب‌هایی را که تجدید چاپ شده، اما نسخه‌هایی از چاپ‌های قدیمی آن‌ها در انبار ناشر باقی مانده است (قیمت پایین‌تری دارند) به کتاب‌فروشی بوک‌موکا تحویل دهند. همچنین کتاب‌هایی از دهه ۹۰ و حتی دهه ۷۰ و ۸۰ اینجا باقی مانده است، این کتاب‌ها قیمت‌های عجیبی نسبت به قیمت کتاب در بازار روز دارند.

به گفته شهیدثالث کلیه کتاب‌ها با قیمت قدیمی که پشت جلد کتاب درج شده است، فروخته می‌شود تا جایی که امکان خرید کتاب شعر و داستان ۱۰ هزار تومانی در کتاب‌فروشی بوک‌موکا وجود دارد. تعداد این دست از کتاب‌ها زیاد نیست اما مخاطبان می‌توانند بگردند و در حوزه‌های مختلف کتاب‌هایی را با قیمت‌های پایین‌تر پیدا کنند.

کتاب‌فروشی نویسندگان مستقل/ فروش کتاب‌های دهه۷۰ با قیمت قدیمی

کتاب‌فروشی نویسندگان مستقل

شهیدثالث با بیان اینکه قفسه‌های کتاب‌فروشی را با عنوان‌های مختلف دسته‌بندی کرده است، توضیح داد: یک قفسه را با عنوان «نویسنده کشف کنید» نام‌گذاری کردیم، آثار دوستان جوان و آن‌هایی که دل جوانی دارند، نویسندگانی که رمان اول آن‌ها منتشر شده و به شکل گسترده پخش نشده است، در این قفسه جای می‌گیرد. در نتیجه این روند بوک‌موکا می‌تواند «کتاب‌فروشی نویسندگان مستقل» نام بگیرد.

این نویسنده ادامه داد: نویسنده می‌تواند کتابش را مستقیم به این کتاب‌فروشی بیاورد، کتاب او در اینستاگرام و سایت کتاب‌فروشی معرفی خواهدشد. همچنین نویسنده می‌تواند به افرادی که دنبال کتابش هستند، اعلام کند که می‌توانند از این کتاب‌فروشی کتاب را تهیه کنند. سود معنوی و کتاب‌فروشی را برای خودم و نویسندگان در نظر می‌گیرم تا بتوانیم در خوانده و دیده شدن و معرفی آثار به یکدیگر کمک کنیم. این برای من مهم است تا نویسنده که کتابش را منتشر می‌کند احساس کند جایی هست که می‌تواند کتابش را ارائه بدهد.

کتاب‌فروشی نویسندگان مستقل/ فروش کتاب‌های دهه۷۰ با قیمت قدیمی

او قفسه‌ای را به کتاب‌های حوزه محیط‌زیست اختصاص داده است، این قفسه به کتاب‌هایی که دغدغه محیط زیستی عمومی داشته باشند، اختصاص دارد؛ زیرا شاید این کتاب‌ها کمتر در کتاب‌فروشی نمود پیدا کرده باشند. جوانانی که دغدغه محیط زیست دارند می‌توانند از این بخش کتاب‌فروشی استفاده کنند و همچنین می‌توانند کتاب‌هایی را برای غنا بخشیدن به این بخش معرفی کنند.

نویسنده می تواند کتابش را مستقیم به این کتاب‌فروشی بیاورد، کتاب او در اینستاگرام و سایت کتاب‌فروشی معرفی خواهدشد

شهید ثالث با بیان اینکه بخش مهمی از کتاب‌ها، آثار منتشر شده در حوزه فلسفه است، افزود: همچنین با توجه به سابقه و علاقه من بخش مهمی از کتاب‌ها ادبیات داستانی و شعر است. در بخشی از کتاب‌فروشی به مرور آثار هنر به خصوص نمایشنامه را تجهیز خواهیم کرد. قفسه‌هایی برای آثار روان‌شناسی واقعی داریم. تکمیل بخش‌های مختلف کتاب‌فروشی به زمان نیاز دارد و بر اساس علاقه مخاطبان شکل می‌گیرد.

به گفته نویسنده رمان محرمانه میلان فضای کافه کتاب محدود است، به همین دلیل امکان سفارش در سایت و اینستاگرام بوک‌موکا وجود دارد و سفارش‌ها از راه پست ارسال می‌شود، سایت کتاب‌فروشی توسط شاهد رشیدی تکمیل خواهدشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha