۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85166345
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

تامین ایمنی آبشار ویسادار گیلان در دستور کار قرار گرفت

رشت - ایرنا - انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر نجات خواهر و برادر نوجوان توسط گردشگران تنها در فاصله اندکی با سقوط مرگبار از آبشار ویسادار گیلان، حساسیت‌هایی در پی داشت که متولیان امر در این خصوص بر موضوع در دستور کار قرارگرفتن تامین ایمنی در این جاذبه گردشگری تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، شکوه آبشار ویسادار گیلان در همایشی از جاذبه‌های طبیعی گردشگری در غرب گیلان و ۱۶ کیلومتری پره سر نمایان می‌شود؛ ویسادار به معنای سایه درخت بید است و صدای تصادم آب بر صخره های عظیم در عمق ۱۵ تا ۲۰ متر شگفتی می‌آفریند اما دقیقا به قدر زیبایی که ایجاد می شود خطر آفرین نیز هست و ایرنای گیلان در گزارش‌های متعدد در سال‌های مختلف این موضوع را در قالب مطالب متعدد هشدار داده بود که اقدام چندانی صورت نگرفت اما با گسترده شدن فضای مجازی گویا حساسیت ها در این خصوص بیشتر شد.

بیشتر بخوانید:

خطر سقوط پل آبشار ویسادار در پره سر رضوانشهر جدی است

شکوه آبشار ویسادار در گیلان / امنیت گردشگران

تامین ایمنی آبشار ویسادار در دستور کار قرار گرفت

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رضوانشهر با بیان اینکه تامین ایمنی آبشار ویسادار از جاذبه‌های گردشگری استان گیلان در دستور کار قرار گرفت، گفت: این منطقه پیش از این متولی خاصی نداشت اما اکنون شهرداری پره‌سر وظیفه تامین ایمنی و اقدامات مورد نیاز در خصوص این جاذبه طبیعی را عهده‌دار شده است.

کوشا بهبودی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرداری پره‌سر ایمنی مسیر آبشار ویسادار را از حدود یک ماه گذشته در دست گرفته و یک سری اقدامات اولیه و ملزومات تامین ایمنی را در دستور کار قرار داده‌ است.
وی آبشار یادشده را آبشاری طبیعی و از جاذبه‌های بارز گردشگری گیلان عنوان کرد و افزود: به دلیل اینکه پیش از این متولی خاصی برای تامین ایمنی این منطقه وجود نداشت این موضوع با چالش بزرگی روبرو بود که اکنون این قضیه مورد اهتمام قرار گرفته است.
بهبودی با اشاره به حضور هم استانی‌ها و گردشگرانی از استان‌های دیگر برای بهره‌مندی از زیبایی‌های این آبشار خاطرنشان کرد: به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی شاهد حوادثی از جمله تصادف جاده‌ای و سقوط از ارتفاع در این مسیر بوده ایم که در تازه ترین اتفاق حدود یک ماه پیش یک زن جوان در مسیر آبشار، حین پیاده شدن از خودرو بدلیل لغزش از ارتفاع سقوط کرد و جانش را از دست داد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رضوانشهر هم نسبت به رعایت موارد ایمنی در آبشار ویسادار بویژه رعایت فاصله با این جاذبه طبیعی از سوی گردشگران هشدار داد.

قرارداد احاله مدیریت بین منابع طبیعی و شهرداری پره‌سر مبادله شد

شهردار پره‌سر نیز با اشاره به برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای تامین ایمنی در محدوده آبشار ویسادار گفت: در زمان حاضر ترمیم آسفالت این مجموعه در دست انجام است؛ قرارداد احاله مدیریت بین منابع طبیعی و شهرداری پره‌سر مبادله شده و منتظر تحویل عرصه از سوی منابع طبیعی به شهرداری هستیم.
پژمان اکبری امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاوه بر ایمنی در منطقه آبشار ویسادار انجام کارهای دیگری اعم از احداث رستوران، هتل، سوئیت، بازارچه، پله، تعویض پل روی آبشار در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر، ارائه آموزش‌های شفاهی به منظور عدم انجام رفتارهای پرخطر در مکان یادشده برای پیشگیری از حوادث از سوی شهرداری پره سر در حال انجام است، اضافه کرد: نصب تابلوهای هشدار برای اینکه مردم در حاشیه رودخانه به خصوص در محل پرتگاه کنار آبشار اسکان پیدا نکنند و همچنین حضور انتظامات در این محل از دیگر اقدامات انجام شده‌ است.
انتشار فیلمی در فضای مجازی که خواهر و برادر کم سن و سالی را نشان می دهد که در فاصله اندکی با سقوط مرگبار از آبشار ویسادار با کمک یک زن و تلاش دیگر گردشگران از سقوط و مرگ حتمی نجات پیدا کردند خود موردی از این وقایع دراین محدوده است.
آبشار ویسادار در غرب گیلان ۱۵ متر ارتفاع دارد؛ این آبشار سومین آبشار مرتفع استان گیلان و از زیباترین جاذبه‌های دیدنی شمال است. زیبایی این آبشار باعث شده تا ویسادار به جلوه‌ای مجذوب کننده از طبیعت گیلان تبدیل شود و هر ساله بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود بکشاند.
ویسادار در نزدیکی شهر رضوانشهر قرار گرفته است. این آبشار با شهر پره سر ۱۶ کیلومتر و با تالش ۳۰ کیلومتر فاصله دارد، فاصله این جاذبه طبیعی با شهر رشت نیز حدود ۶۰ کیلومتر است، ویسادار از سمت شرق به بندرانزلی، از سمت جنوب به ییلاق ماسال و صومعه سرا و از سمت غرب به شهر خلخال می‌رسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha